کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سیستم‌عامل مک و بحرانی جدید

30 دی 1396 ساعت 13:36

ایتنا- محققان اخیراً موفق به کشف بدافزار ویژه‌ای بر روی دستگاه‌های مک بوک شده‌اند که می‌تواند به اطلاعات خصوصی افراد به‌راحتی دسترسی داشته باشد.


محققان اخیراً موفق به کشف بدافزار ویژه‌ای بر روی دستگاه‌های مک‌بوک شده‌اند که می‌تواند به اطلاعات خصوصی افراد به‌راحتی دسترسی داشته باشد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز امروزه بسیاری بر این باورند که مک‌بوک‌ها در مقایسه با کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز، در زمینه حملات سایبری از امنیت بیشتری برخوردارند.
با این‌ حال، شواهدی وجود دارد که این باور عمومی را خدشه‌دار می‌کند و یکی از آنها، کشف بدافزار جدیدی است که می‌تواند به اطلاعات حساس کاربر دسترسی داشته باشد.
 
این بدافزار که با نام OSX/MaMi شناخته می‌شود، بسیار مشابه با بدافزار DNSChanger عمل می‌کند که در سال 2012 میلادی منتشر شد و بسیاری از کاربران را تحت تأثیر قرار داده و آسیب‌های فراوانی به جای گذاشت.

البته یکی از نکات اصلی و عجیب در رابطه با این بدافزار جدید این است که 59 آنتی‌ویروس که برخی از آنها در لیست مشهورترین و محبوب‌ترین‌ها نیز قرار دارند، هنوز نتوانسته‌اند این بدافزار را شناسایی کنند.
 
با این‌ حال، یکی از کاربران فروم Malwarebytes اخیراً راه جدیدی را برای کشف این بدافزار یافته است: رفتن به آدرس 82.163.143.135 و 82.163.142.137. در تنظیمات DNS دستگاه
 
با این‌ وجود، نکته خوشحال‌کننده در این رابطه این است که توسعه‌دهندگان این بدافزار، از روش کاملاً ابتدایی کمپین‌های فیشینگ و مهندسی اجتماعی برای اشاعه این بدافزار استفاده نموده‌اند که همین امر نیز کاربران را تا حدی ایمن ساخته است.


کد مطلب: 51775

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51775/سیستم-عامل-مک-بحرانی-جدید

ايتنا
  https://www.itna.ir