۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۲

نفوذ هکرها به اطلاعات بانکی کاربران وان پلاس

ایتنا - هکرها و مجرمان سایبری با حمله و نفوذ به وب سایت شرکت وان پلاس چینی، اطلاعات کارت های اعتباری مشتریان این وب‌سایت را به سرقت برده‌اند.
نفوذ هکرها به اطلاعات بانکی کاربران وان پلاس


 
پس از انتشار گزارش‌ها و شکایت‌های بسیاری از سوی کاربران و مشتریان که از وب‌سایت شرکت وان پلاس چین خرید اینترنتی کرده بودند، یک موسسه فعال در زمینه امنیت سایبری تحت عنوان "فیدوس" کشف و اعلام کرده است که در وب سایت شرکت وان پلاس، سازنده گوشی‌های هوشمند و محصولات تکنولوژی در چین، یک حفره امنیتی وجود دارد که به هکرها و مجرمان سایبری امکان می‌دهد تا اطلاعات خصوصی، محرمانه و مالی موجود در کارت‌های اعتباری کاربران و مشتریانی را که خرید اینترنتی کرده‌اند، به سرقت ببرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، گزارش‌های منتشر شده حاکی است که صدها نفر در چین و سایر کشورهای جهان با چنین مشکل مشابهی روبرو شده و از بانک مربوطه و سپس شرکت وان پلاس شکایت کرده‌اند چراکه آنها ادعا کرده‌اند که مقادیر زیادی از پول موجود در کارت‌های اعتباری و اطلاعات مربوط به آنها هک شده و مورد سوءاستفاده قرار گرفته است. 

موسسه تحقیقاتی فیدوس در ادامه این گزارش، عنوان می‌کند که هنوز هیچ سند و مدرکی دال بر هک شدن وب سایت شرکت وان پلاس وجود ندارد و موضوع مذکور همچنان توسط متخصصان امنیت سایبری مربوطه درحال بررسی است. اما این طور که بنظر می‌رسد این وب سایت بر روی پلت‌فرم و درگاه ضعیفی بنا شده است و همین امر هم موجب شده که احتمال دسترسی و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری بسیار بالا برود.

دلیل دیگری که متخصصان امنیت سایبری خاطر نشان کرده‌اند، آن است که صفحه مجازی که در وب سایت وان پلاس هنگام خرید اینترنتی برای کاربران و مشتریان ظاهر می‌شود، از کدهای ایمن و امنیت کافی برخوردار نبوده است.

این در حالیست که هنوز شرکت چینی وان پلاس در این باره بیانیه و پاسخی را به طور رسمی اعلام نکرده است البته تحقیقات و گزارش‌های موسسه تحقیقاتی فیدوس هم توسط یک موسسه امنیت سایبری دیگری مورد بررسی قرار گرفته که مدعی شده است تا زمانی که مدرک و شاهدی در این قضیه بدست نیاید، نتایج و گزارش‌های مربوطه نیز نادرست خواهد بود.

شرکت وان پلاس یک شرکت فعال در عرصه تکنولوژی  و تولیدکننده گوشی‌های هوشمند چینی است که در  سال  ۲۰۱۳  میلادی تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شنزن چین واقع شده است.
کد مطلب: 51756
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام