۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۶

واکنش دبیر شورای عالی فضای مجازی به تحریم‌های جدید

ایتنا - فیروزآبادی: دولت آمریکا حتی دسترسی مردم ایران به آموزش‌های الکترونیکی رایگانی چون Coursera را نیز بسته‌است.
واکنش دبیر شورای عالی فضای مجازی به تحریم‌های جدید


در همه ابعاد فضای مجازی، آمریکا به دنبال آن است که ایران را در فضای مجازی سرگرم کند و آنجا که جنبه‌های اقتدار ایرانی، چون عرصه‌های علم و فناوری و اقتصاد، سلامت و غیره مطرح است بطور همه جانبه ما را تحریم کرده است.
 
به گزارش ایتنا از ایسنا، سیدابوالحسن فیروزآبادی - دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی - در پاسخ به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: قبلاً هم آمریکایی‌ها ملت ایران را تحریم کرده‌اند و سال هاست که این تحریم‌ها اعمال شده و موجب سرفرازی و اقتدار ملی گردیده است و دنیا این موضوع را نظاره می کند.
در حوزه اقتصادی شرکت‌های آمریکایی چون گوگل و آمازون سرویس‌های خود را به روی کسب و کارهای ایرانیان بسته‌اند یا مثلاً در آموزش الکترونیکی که خود از جمله اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد و مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر است است و پنج بند آن صریحاً این موضوع را تایید می‌کند، شرکتهای تامین کننده راهکارهای آموزش الکترونیکی، زیرساختی و نرم افزاری آمریکایی چون Adobe ، Cisco ، Citrix ، Microsoft، Instructure و ... ایران را تحریم کرده‌اند.

او ادامه داد: حتی دسترسی مردم ایران به آموزش‌های الکترونیکی رایگانی چون Coursera را نیز بسته‌اند. در حالی که بانک جهانی و سازمان ملل به دنبال توسعه آموزش‌های الکترونیکی در جهت فقرزدایی و توانمندسازی جوامع‌اند. دولت آمریکا با تحریم مردم ایران از دستیابی به این چنین آموزش‌هایی دم از حقوق بشر و دفاع از حق مردم ایران را دارد و با وقاحت آشکار به فریبکاری و دروغ متوسل شده است.
فیروزآبادی ضمن اشاره به مضمون تحریم وضع شده توسط آمریکا درباره اقدامات و فعالیت‌های شورای عالی فضای مجازی گفت: دولت آمریکا خود در قانون شایستگی ارتباطات (Communication decency act)- مصوب ۱۹۹۵ کنترل دقیقی بر محتوای فضای مجازی دارد و آن را مقررات‌گذاری کرده است و حال از اقدام ایران درباره محافظت در برابر محتوای نامناسب فضای مجازی از سیاست دوگانه تبعیت می‌کند.
کد مطلب: 51733
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
یک کالای ایرانی که در دنیا مطرح هست را نام ببرید؟
ویتنام هم از ایران جلوتر هست چه برسه به کشورهای هم ترازی مثل ترکیه و ...
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام