۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰

شارژ شدن باتری با بزاق دهان!

ایتنا - دور از تصور بود که روزی یک نوع باتری کاغذی داشته باشیم که بتواند توسط آب دهان خود ما طراحی شود. امر بعیدی که اما محققان دانشگاه بینگهمتون آن را ممکن کرده‌اند.
شارژ شدن باتری با بزاق دهان!


 
به گزارش ایتنا از ایسنا، محققان دانشگاه بینگهمتون باتری‌هایی با کارایی بالا تولید کرده اند که از باکتری‌های بزاق دهان انسان ساخته شده و می‌تواند در محیط‌هایی استفاده شود که باتری‌های معمولی نمی‌توانند کار کنند. با مقدار کمی از آب دهان، باتری می‌تواند یک چراغ LED را به مدت تقریبا 20 دقیقه روشن نگه دارد، بنابراین این باتری‌ها به نور دیودها محدود نیستند. مسلما برایمان دور از تصور بود که روزی یک نوع باتری کاغذی داشته باشیم که بتواند توسط آب دهان طراحی شود. امر بعیدی که البته محققان دانشگاه بینگهمتون آن را ممکن کرده‌اند.

این تیم با موفقیت باتری‌هایی با کارایی بالا تولید کرده که از باکتری‌های بزاق دهان انسان ساخته شده‌است و می‌تواند در محیط‌هایی استفاده شود که باتری‌های معمولی نمی‌توانند کار کنند. با مقدار کمی از آب‌ دهان، باتری می‌تواند یک چراغ LED را به مدت تقریبا 20 دقیقه روشن نگه دارد. بنابراین، این باتری‌ها به نور دیودها محدود نیست.

بر اساس اطلاعات گزارش مرکز اطلاع‌رسانی مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر)، این فناوری جدید برای اهداف مختلف و به ویژه برای کشورهای توسعه نیافته، مورد استفاده قرار می‌گیرد. احتمالاً از این باتری‌ها برای استفاده از ابزارهای پزشکی مختلف مانند آزمایش‌های بارداری، آزمایش HIV، مانیتورهای گلوکز و سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

کار کردن با این باتری‌ها بسیار راحت و کم هزینه است و هر کسی می‌تواند آن را به هر دستگاهی متصل کند. همچنین این باتری‌ها می‌توانند با استفاده از مقدار کمی آب کثیف برای کسانی که فاقد غدد بزاقی‌اند کار کند.

این باتری‌ها تنها با استفاده از کاغذ، کربن و موم، چاپ و تولید می‌شود. به گفته یکی از محققان، باتری‌ها شامل سلول‌های باکتریایی تخصصی‌اند که اگزوالکتروژنیک نامیده می‌شوند و توانایی جذب الکترون‌ها به خارج از الکترود را دارند. برای ذخیره‌سازی طولانی مدت، سلول‌های باکتری به حالت منجمد نگهداری می‌شوند تا بعداً مورد استفاده قرار گیرند. در ضمن این باتری‌ها حتی می‌توانند در شرایط سخت محیطی، مانند مناطق بیابانی نیز مورد استفاده قرار گیرند و تنها چیز مورد نیاز جهت آب رسانی و فعال‌سازی سلول‌های منجمد شده، یک ماده ارگانیک می‌باشد.
کد مطلب: 51729
برچسب ها: باتری تکنولوژی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام