۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۳

سایت‌های کاریابی دارای مجوز رفع فیلتر می‌شوند؟

ایتنا - سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت از تمامی کسب‌وکارهایی است که در چارچوب ضوابط و مبتنی بر قواعد بازار خدمت‌رسانی می‌کنند.
سایت‌های کاریابی دارای مجوز رفع فیلتر می‌شوند؟


 
 رسول سراییان، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره خبر مسدودسازی برخی از وبگاه‌های ارائه‌دهندگان خدمات برخط کاریابی اظهار کرد: طی تماس با برخی از مسئولین آنها مشخص گردید که تعدادی از این وبگاه ها به رغم داشتن مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارائه خدمات کاریابی الکترونیکی، پیامی از سوی دادستانی کل کشور مبنی بر مسدودسازی دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه افزود: پیرو این  مسدودسازی، با دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق دادستانی کل کشور تماسی گرفته شد و مشخص گردید که این اقدام ناشی از درخواست رسمی وزارت کار و امور اجتماعی برای انسداد ارائه‌دهندگان خدمات غیرمجاز کاریابی بود که در قانون برای این اقدام جرم پیش‌بینی‌شده است.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات برای حل این مسدودسازی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مقرر گردید تا زمان اصلاح‌نامه وزارت کار این  سامانه‌ها و وبگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات کاریابی برخط  به فعالیت خود ادامه دهند.

سراییان افزود: در همین راستا جلسه‌ای با آقای منصوری، معاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی برگزار کردیم و مقرر شد تا طی نامه‌ای به دبیرخانه مذکور اعلام شود که برای ارائه‌دهندگان خدمت بدون مجوز مهلت سه‌ماهه برای اخذ مجوزهای لازم در نظر گرفته شود و در صورت عدم اخذ مجوز برخورد و اقدامات قانونی صورت پذیرد و همچنین دارندگان مجوز رسمی کماکان مورد حمایت دولت برای ارائه خدمات قانونی باشند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تأکید بر حمایت‌های وزارت ارتباطات از کسب‌وکارهای آنلاین که در راستای قانون به ارائه خدمت می‌پردازند گفت : ما تلاش می‌کنیم تا فرصت توسعه کسب‌وکارهای برخط در تمامی بسترهای الکترونیکی و مجازی کشور را برای فعالان این عرصه فراهم کنیم و تمامی ظرفیت‌های لازم را برای اشتغال جوانان و رشد استارتاپ های حوزه فناوری اطلاعات فراهم کنیم .
کد مطلب: 51728
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام