۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۹

باج‌افزارها، مهم‌ترین تهدید خدمات ابری در سال 2018

ایتنا - دانشگاه MIT در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که مراکز کوچک‌تر عرضه‌کننده خدمات ابری بسیار آسیب‌پذیر هستند و می‌توانند سازمان‌ها را به دردسر بیاندازند.
باج‌افزارها، مهم‌ترین تهدید خدمات ابری در سال 2018
دانشگاه معتبر MIT در جدیدترین گزارش تحقیقی خود هشدار داده که باج‌افزارها، خدمات پردازش ابری را هدف حملات خود قرار داده‌اند. در حال حاضر، میزان این خطر بگونه‌ای‌ست که باج‌افزارهای مربوط به سرویس‌های ابری، یکی از شش تهدید بزرگ سازمان‌ها برای سال 2018 میلادی محسوب می‌گردند.

به گزارش ایتنا از رایورز در حالی که میزان سرمایه‌گذاری سازمان‌های بزرگ برای بهره‌مندی از خدمات کلان داده و سرویس‌های ابری همچنان رو به افزایش است، داده‌های شخصی گسترده‌تر از پیش، در سرورهای این مراکز ذخیره می‌شود و به همین خاطر نیز باج‌افزارها، سرویس‌های پردازش ابری را هدف مناسبی برای تهاجمات خود می‌بینند.

از سوی دیگر، مراکز ارائه‌دهنده خدمات پردازش ابری نیز هدف مناسبی برای حملات باج‌افزارهای گوناگون محسوب می‌شوند، چرا که به صورت ویژه، حجم گسترده‌ای از اطلاعات کاربران و مهم‌تر از آن، دیتای ذی‌قیمت مربوط به سازمان‌های مختلف را در سرورهای خود نگه داشته‌اند.

در حالی که شرکت‌های بزرگ نامدار و قدیمی در حوزه خدمات پردازش ابری از جمله گوگل، آمازون و مایکروسافت، توانسته‌اند با استفاده از سیستم‌های پیشرفته و چندلایه خود، دسترسی هکرها به سرورهای مرکزی را حتی‌الامکان غیرممکن نمایند، اما دانشگاه MIT اخیراً در تازه‌ترین گزارش میدانی خود اعلام نموده است مراکز کوچک‌تر عرضه‌کننده خدمات ابری، بسیار آسیب‌پذیرتر از آن هستند که پیش‌بینی می‌شد.

به نظر کارشناسان، این هشدار، زنگ خطری برای سازمان‌هایی است که با این نوع مراکز در تعاملند، تا با بررسی‌های مجدد و نیز تصمیم‌گیری‌های مناسب، خود را از آسیب‌پذیری‌های احتمالی و البته پرهزینه، در امان نگهدارند.

نکته قابل توجه اینکه، در حال حاضر هکرها و توسعه‌دهندگان باج‌افزارها نیز به هوش مصنوعی روی آورده‌اند و با استفاده از این فناوری می‌کوشند مبتنی بر مدل‌های یادگیری ماشینی، حملات گسترده‌تر و محکم‌تری را انجام دهند.
 
کد مطلب: 51717
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام