۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۸

رشد سالانه ۴۰ درصدی درآمدهای خدمات ابری آمازون

ایتنا - در حال حاضر AWS بزرگ‌ترین ارائه دهنده خدمات ابری در جهان محسوب می‌شود و پس از آن پلتفرم پردازش ابری Azure مایکروسافت قرار دارد.
رشد سالانه ۴۰ درصدی درآمدهای خدمات ابری آمازون
مرکز ارائه خدمات پردازش ابری شرکت آمازون موسوم به AWS سال 2017 میلادی را به عنوان یکی از بهترین و پردرآمدترین سال‌های فعالیت خود در حوزه عرضه خدمات ابری معرفی نمود.

به گزارش ایتنا از رایورز بر اساس اسناد ثبت شده در کمیسیون بازرگانی آمریکا، شرکت AWS تنها در فصل نخست از سال مالی 2017 موفق به کسب درآمد 3.6 میلیارد دلاری شد، ضمن اینکه در فصل‌های دوم و سوم سال موردنظر، رقم مذکور را به 4.1 و 4.5 میلیارد دلار رساند.

بخش اعظم این درآمد به واسطه افزایش محبوبیت خدمات پردازش ابری AWS برای سازمان‌های جهانی حاصل شد. این در حالی بود که طی سال گذشته دیگر عرضه‌کنندگان خدمات پردازش ابری هم توانستند در این زمینه به موفقیت برسند.

به نظر کارشناسان، افزایش چشمگیر گرایش به استفاده از پردازش و نیز خدمات متنوع ابری، شرکت‌ها و سازمان‌ها را به بهره‌گیری هر چه بیشتر از این سرویس‌ها راغب نموده که این امر نیز به نوبه خود، به رقابت شدیدتر در این بازار در میان بازیگران اصلی، دامن زده است.

مطابق آمار، در حال حاضر AWS شرکت آمازون به عنوان بزرگ‌ترین ارائه دهنده خدمات ابری در جهان محسوب می‌شود و پس از آن پلتفرم پردازش ابری Azure شرکت مایکروسافت در جایگاه بعدی قرار دارد.

شرکت آمازون همچنین پیش‌بینی نموده است که با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این زمینه و نیز سود حاصل از آن، از هم‌اکنون تا سال 2022 میلادی به طور میانگین سالانه 40 درصد درآمدهای خود را افزایش دهد و طی چهار سال آینده همچنان به عنوان بزرگ‌ترین مرکز ارائه دهنده خدمات پردازش ابری در جهان فعالیت نماید.
 
کد مطلب: 51716
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام