کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سیستم‌عامل مرموز Fuchsia گوگل در اختیار صاحبان پیکسل‌بوک

30 دی 1396 ساعت 3:00

ایتنا - لپ‌تاپ «پیکسل‌بوک» گوگل نخستین دستگاهی است که نسخه اولیه این سیستم‌عامل را در اختیار داشته و کاربران می‌توانند آن را آزمایش کنند.


چنانچه یک مدل از لپ‌تاپ‌های «پیکسل‌بوک» گوگل را در اختیار دارید، این شانس را خواهید داشت تا در زمره نخستین کاربران جهان از سیستم‌‌عامل جدید این شرکت موسوم به Fuchsia استفاده کنید.
اما ماهیت این سیستم‌عامل چیست و از چه زمانی در دستور کار گوگل قرار گرفته و اساساً هدف گوگل از طراحی آن چیست؟

به گزارش ایتنا از رایورز از ماه‌ها پیش اخبار و شایعات متعددی در مورد یک پروژه مخفی (مانند دیگر پروژه‌های پنهانی) در شرکت گوگل منتشر شد و سپس منابع آگاه اعلام کردند غول اینترنتی جهان در حال ساخت پلتفرم جدیدی است که با نام "Fuchsia" شناخته شده و ظاهراً قرار است نسبت به دو پلتفرم اندروید یا Chrome OS کاملاً متفاوت باشد.

شایان ذکر است این سیستم‌‌عامل (که هسته جدیدی را نسبت به دیگر پلتفرم‌های گوگل شامل می‌شود) کاملاً مجزا از پلتفرم دیگر این شرکت -که از آن با نام Andromeda یاد می‌کنند- است و هدف جداگانه‌ای را دنبال می‌کند.
قرار است پلتفرم Andromeda در آینده نزدیک، دو سیستم عامل اندروید و Chrome OS را با یکدیگر ادغام کند.

از سوی دیگر، کدهای Fuchsia با ساختار کاملاً متن‌باز نوشته شده و طی یک سال گذشته بسیار مورد بررسی قرار گرفته است؛ با این‌حال کسی به درستی نمی‌داند که هدف از ساخت آن چیست و چه قابلیت‌هایی دارد.

اما یک منبع آگاه به تازگی گزارش داد که لپ‌تاپ «پیکسل‌بوک» گوگل نخستین دستگاهی است که نسخه اولیه این سیستم‌عامل را در اختیار داشته و کاربران می‌توانند آن را آزمایش کنند.

نکته جالب اینکه شرکت گوگل در اطلاعات منتشره خود طی یک سال گذشته از پروژه Fuchsia صرفاً به عنوان محصولی برای آسان شدن فرآیند استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی یاد نموده و توضیح بیشتری در این زمینه ارائه نکرده است.
 


کد مطلب: 51711

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51711/سیستم-عامل-مرموز-fuchsia-گوگل-اختیار-صاحبان-پیکسل-بوک

ايتنا
  https://www.itna.ir