۰
plusresetminus
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۱

گوگل اسیستنت در دستگاه‌های صفحه لمسی و رقابت با الکسا

ایتنا- وجود دستیار هوشمند گوگل، موسوم به گوگل اسیستنت، به این معناست که دستیار هوشمند الکسای آمازون باید فعالیت خود را بیشتر کند.
گوگل اسیستنت در دستگاه‌های صفحه لمسی و رقابت با الکسا
شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده دستیار ویژه‌ "اسیستنت"، در چهار دستگاه صفحه لمسی LG، سونی، JBL و لنوو قرار خواهد گرفت. همچنین گفته شده که دستگاه‌های جدید با وجود فرمان‌های صوتی جدید و صفحه نمایش، قادر به برقراری تماس تصویری و برقراری ارتباط برای پخش ویدئوهای یوتیوب، کمک‌های آشپزی، دستور پخت و پخش تصاویر موردعلاقه کاربر خواهند بود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، این چهار دستگاه در نمایشگاه جهانی CES 2018 رونمایی شدند، نشان داده گوگل در پی آن است که این پتانسیل خود را در اختیار شرکت‌های دیگر نیز قرار دهد و اسپیکرهای هوشمند خود را به همراه صفحه نمایش به بازار عرضه نماید تا بتواند با آمازون اکو شو و اکو اسپات رقابت نماید.
گفتنی است هر دو دستگاه مذکور از طرف شرکت آمازون و در سال 2017 به بازار عرضه شده‌اند.
 
از نظر گوگل، نمایشگاه CES 2018 ویترینی بزرگ برای نمایش دستیار صوتی این شرکت -به منظور رقابت با آمازون و دستیار صوتی آن، الکسا- است.
از نظر کارشناسان، در حال حاضر رقابت اصلی میان دو دستیار هوشمند گوگل اسیستنت و الکسای آمازون، بسیار شدید است و هر دو شرکت در تلاشند با ارتقاء دستیار مجازی و صوتی خود، سهم بیشتری از این حوزه را به خود اختصاص دهند.

مطابق آمار، در بازه یکساله ماه مه 2016 تا ماه مه 2017، تعداد کاربران دستیار شخصی الکسا سه برابر شده است. بخشی از این رشد به دلیل حضور الکسا در اسپیکرهای هوشمند بود، اما برخی سازندگان گوشی‌های هوشمند، مانند هوآوی، اچ‌.تی.‌سی و موتورولا در گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی یو 11، میت 9، از این دستیار بهره گرفتند که همین امر موجب جذب کاربران بیشتر برای این دستیار شخصی شد.
 
به نظر می‌رسد با توجه موفقیت‌های الکسا در سال 2017 و حضور در نمایشگاه CES 2017 -در محصولات مختلف- گوگل احساس خطر نموده و امسال با تمام قوا در رویداد موردبحث حضور یافته است.
همچنین گفته می‌شود در سال جاری میلادی، آمازون با معرفی کیت لوازم جانبی موبایلی الکسا، قصد دارد بار دیگر از گوگل پیشی بگیرد.
 
کد مطلب: 51709
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام