کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشارکت در فیس‌بوک پس از تغییرات در فید خبری کمتر می‌شود

29 دی 1396 ساعت 23:47

ایتنا- مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک اعلام کرد که احتمالا مشارکت فیس‌بوک بعد از تغییراتی که در فید خبری به وجود آمده است، کاهش می‌یابد.


طبق اعلام فیس‌بوک، کاربران در ماه‌های آتی، پست‌های بیشتری از خانواده و دوستان خود در فید خبری مشاهده خواهند نمود و پست‌هایی که مشارکت بیشتری را به همراه داشته باشد، در فید خبری با برجستگی بیشتری نمایش داده می‌شود.

به گزارش ایتنا از رایورز کسب‌‌ و کارها و سازمان‌هایی که دارای اکانت در فیس‌بوک هستند، ممکن است به خاطر تغییرات جدید، شاهد کاهش بازدید از صفحات و مشارکت افراد باشند.
مدیر فید خبری فیس‌بوک در این خصوص اذعان داشت: «در حقیقت به خاطر مباحث پیرامونی که در خصوص کاربرد بیش از حد شبکه‌های اجتماعی از سوی مردم مطرح شده، این بروزرسانی‌ها را اعمال کردیم و البته در ابتدا ممکن است بازدید از صفحات و تعداد تماشای ویدئو مقداری کاهش یابد.»
 
مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک طی پستی اعلام کرد گروه‌هایی را رهبری می‌کند که تمرکز آنها بر ایجاد تعاملات اجتماعی ارزشمند میان مردم و کاربران است.
وی گفت: «انتظار داریم با این تغییرات، مشارکت مردم و نیز کارهایی که در فیس‌بوک انجام می‌دهند کمتر شود، لیکن نکته مهم آنکه زمان حضور شما در فیس‌بوک، صرف اطلاعات ارزشمند خواهد شد و باور من این است که چنانچه وقت افراد به اطلاعات مفید اختصاص یابد، در بلندمدت می‌تواند به ارتقاء سطح دانش و آگاهی این افراد کمک نماید.»

به نظر می‌رسد انتقادهای اخیر از فیس‌بوک در مورد عملکرد این شرکت در اعمال تغییر یاد شده بی‌تأثیر نبوده است.
بسیاری از منتقدان و از جمله مدیران پیشین فیس‌بوک مدعی شده بودند که این شبکه اجتماعی، موجب تشویش ذهن افراد و به خصوص کودکان شده و استفاده مداوم از این شبکه، در عمل انسان‌ها را از یکدیگر دور می‌کند.

همچنین برخی از صاحب‌نظران از تأثیرات رفتاری منفی فیس‌بوک بر کاربران خبر داده بودند.
انتشار انبوهی از اخبار جعلی و دروغین در این شبکه اجتماعی نیز می‌تواند از جمله دلایل اعمال تغییرات مورد بحث باشد.
اخیراً این شرکت اعلام نمود که در ماه مه از یک دستگاه گفت‌وگوی ویدیوئی تحت عنوان پرتال، رونمایی خواهد کرد.
 


کد مطلب: 51701

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51701/مشارکت-فیس-بوک-تغییرات-فید-خبری-کمتر-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir