۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۶

کشف حفره امنیتی در بازار نرم‌افزاری سیستم‌عامل مک

ایتنا- به‌تازگی نقص جدیدی در حساب کاربری مک کشف‌ شده است که به‌موجب آن، برای دسترسی به بخش تنظیمات اپ‌استور، نیاز به وارد کردن رمز عبور خاصی نیست.
کشف حفره امنیتی در بازار نرم‌افزاری سیستم‌عامل مک
به‌تازگی نقص جدیدی در حساب کاربری مک کشف‌ شده است که به‌موجب آن، برای دسترسی به بخش تنظیمات اپ‌استور، نیاز به وارد کردن رمز عبور خاصی نیست.
 
به گزارش ایتنا از رایورز همیشه محصولات اپل از لحاظ ایمنی در میان کاربران مشهور بوده‌اند، اما اتفاقات چند وقت اخیر این اعتبار را تا حد زیادی ،زیر سؤال برده است.
 
برای مثال در ماه نوامبر سال میلادی جاری، نقصی در حساب کاربری مک کشف شد که به‌موجب آن، هر شخصی تنها با واردکردن واژه "root" در بخش نام کاربری و خالی گذاشتن بخش گذرواژه می‌توانست به کامپیوتر فرد کاملاً دسترسی داشته باشد.
 
این نقص، در واقع اولین و بنیادی‌ترین مرزهای امنیتی را نیز نادیده گرفته و اعتراض بسیاری از افراد و کاربران دستگاه‌های مک را به دنبال داشت.
 
این بار نیز نقص دیگری در دستگاه‌های مک کشف‌ شده است که طبق نظر کارشناسان فنی، دامنه آن از نقص اولی بسیار کمتر بوده و خطر کمتری را برای کاربر در پی دارد.
در پی این نقص، کاربران می‌توانند با ورود هر رمزی به بخش تنظیمات اپ‌استور وارد شده و تغییرات لازمه را اعمال کنند.
 
البته چنانچه گفته شد، باگ یادشده خطر بسیار کمتری را برای دستگاه ایجاد می‌کند و حداکثر تهدید آن، تغییر گزینه مربوط به دریافت بروزرسانی‌های دستگاه است.
 
با این‌ وجود، اپل به‌ هیچ‌ عنوان نباید در این رابطه سهل‌انگاری نموده و در اسرع وقت می‌بایست در جهت رفع نقص یادشده بروزرسانی جدیدی را ارائه کند.
 
کد مطلب: 51685
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام