کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طرح جدید تصویب شده در آمریکا مطابق با افشاگری‌های سه سال قبل اسنودن

سايت خبری ايتنا , 26 دی 1396 ساعت 23:29

ایتنا - با این طرح سازمان جاسوسی آمریکا میتواند انواع مختلف پست‌های الکترونیکی، اسناد و دیگر اطلاعات ارتباطی اینترنتی را بدون اطلاع کاربران جمع‌آوری کند.


مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا اخیرا طرحی را به تصویب رساند تا بر اساس آن قدرت دولت نظارت دولت بر بخش‌های مختلف به خصوص مسایل سایبری افزایش یابد.

به گزارش ایتنا به نقل از سی‌نت، قانونگذاران آمریکایی با 256 رای مثبت و 164 رای منفی طرحی را به تصویب رساندند تا بر اساس آن برنامه‌های سازمان جاسوسی آمریکا (NSA) بتواند به صورت گسترده‌تر و دقیق‌تر اطلاعات ارتباطی مردم را در اینترنت را مبتنی بر اهداف امنیت ملی جمع‌آوری کند.

این قانون که طرح اولیه آن سال 2008 میلادی به تصویب نرسید اعلام می‌کند دادگاه عالی آمریکا که وظیفه بررسی مسایل امنیت ملی این کشور را برعهده دارد می‌تواند تصمیم بگیرد که در شرایط لازم آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) انواع مختلف پست‌های الکترونیکی، اسناد و دیگر اطلاعات ارتباطی اینترنتی را بدون اطلاع کاربران جمع‌آوری کند و آنها را مطابق با دو طرح بزرگ جاسوسی این کشور یعنی Prism و Upstream مورد استفاده قرار دهد.

طرح Prism به گونه‌ای تعریف شده است که اطلاعات موجود در سرویس‌های ارتباطی اینترنتی را به صورت مستقیم دریافت می‌کند.
طرح Upstream نیز داده‌های مربوط به مسافران در اینترنت را جمع‌آوری می‌کند.
این طرح‌ها کاربران در خارج از مرزهای آمریکا را هدف قرار می‌دهند، با این وجود ارتباطات اینترنتی کاربران آمریکایی که با اهداف جاسوسی فعالیت می‌کنند هم زیر ذره‌بین آنها قرار می‌گیرد.

«ادوارد اسنودن» پیمانکار اسبق سازمان جاسوسی آمریکا سال 2013 میلادی برای نخستین بار جزییات این دو طرح را که هم اکنون به تصویب رسیده‌اند به صورت عمومی منتشر کرد.
 


کد مطلب: 51679

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51679/طرح-جدید-تصویب-شده-آمریکا-مطابق-افشاگری-های-سه-سال-قبل-اسنودن

ايتنا
  https://www.itna.ir