کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاربرد واقعیت مجازی در سازمان‌ها

10 بهمن 1396 ساعت 17:42

ایتنا- در حال حاضر مردم، واقعیت مجازی را به عنوان یک پلتفرم خوب برای بازی و سرگرمی می‌شناسند و وی.آر می‌تواند در سازمان‌ها هم نقش مهمی داشته باشد.


یکی از کاربردهای مهم واقعیت مجازی، کاربردهای سازمانی است ولی متأسفانه تاکنون توجه چندان زیادی به این مسئله نشده است.
در ابتدا باید توجه داشت که ایجاد یک واقعیت مجازی سازمانی، ممکن است کمی پیچیده باشد و چالش‌های منحصر به فردی را پیشِ روی سازمان قرار دهد که غالبا برای سازمان غیرمنتظره است، اما این مشکل در مقابل امتیازات فناوری مزبور، قاب صرف نظر کردن است.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم صنعت واقعیت مجازی در سال 2017 با رشدی مثبت همراه بود، ولی به خاطر هزینه‌های بالای سخت‌افزاری و نرم افزاری مترتب بر آن، در زمینه سازمانی توجه چندان زیادی به این نوع واقعیت نمی‌شود.
مطابق برآوردها، هزینه کلی نصب سیستم‌های مخصوص واقعیت مجازی از 2000 دلار هم بیشتر است. در مقابل، اگر کسب و کارهای نوپای واقعیت مجازی بتوانند فایده، کاربرد و مقرون به صرفه بودن خود را برای مشتریان اثبات کنند، شاید بتوانند نظر سرمایه‌گذاران را جلب کنند.
 
InsiteVR، یک پلتفرم واقعیت مجازی برای معماران است. مدیر ارشد عملیات این پلتفرم، بر این باور است که بیانگذاران کسب و کار مورد بحث برای آنکه بتوانند محصول خود را به بازار عرضه کنند باید صادق باشند و بتوانند پلتفرم خود را با نیازهای کاربران وفق دهند.

 
کاربرد این فناوری به این ترتیب است که به عنوان ابزاری آموزشی در بسیاری از ورزش‌ها مانند گلف، اسکی، بدنسازی و دوچرخه‌سواری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این ابزار، عملکرد و فاکتورهای گوناگون بدن ورزشکاران را اندازه گرفته و آن را تحلیل می‌کند. ورزشکاران و مربیان با این گزارش‌ها به بهبود عملکرد ورزشی کمک می‌کنند.
 
واقعیت مجازی، یک دنیای واقعی یا تخیلی را شبیه‌سازی می‌کند. این محیط می‌تواند منظره‌ها و صداهای زنده و پویا ایجاد کرده و حتی مزه، بو و حس لامسه را شبیه‌سازی نماید.

شبیه‌سازی یک ماموریت دریایی، در واقع چیزی بیش از یک تجربه شگفت‌انگیز است. با این فناوری می‌توان به داوطلبان پیوستن به نیروی دریایی نشان داد که در آینده چه چیزی در انتظار آنها است.
همچنین این سیستم به کلیه متقاضیان کار در مشاغل مختلف کمک می‌کند که بتوانند قبل از استخدام، شرایط و محیط کار را به صورت مجازی درک کنند.
 


کد مطلب: 51669

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51669/کاربرد-واقعیت-مجازی-سازمان-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir