کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نماینده مجلس وعده داد:

رفع فیلتر تلگرام تا فردا

20 دی 1396 ساعت 16:41

ایتنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: قرار شد که مسئولان تلگرام نیز قول دهند که از تلگرام استفاده امنیتی و تروریستی صورت نگیرد به همین دلیل مسئولان در این جلسه به ما گفتند که تا پنج‌شنبه (فردا) احتمالا تلگرام رفع فیلتر خواهد شد.



یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از قول مساعد مسئولان مربوطه برای رفع فیلتر تلگرام تا فردا (پنج‌شنبه) در جلسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایتنا ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا در باره نتیجه جلسه کمیسیون امنیت ملی برای بررسی اعتراضات اخیر صحبت کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به چگونگی تلاش(خارجی) برای ادامه اغتشاشات، گفت: آنها از طریق تلگرام به دامن زدن به اعتراضات و تهییج افکار عمومی پرداختند. با طرح موضوعاتی همچون افزایش 50 درصدی قیمت بنزین و یا تفاهم دولت و مجلس برای افزایش قیمت‌ها سعی کردند که با انتشار مطالبی از طریق تلگرام مردم را به خیابان‌ها آورده تا اقدامات خرابکارانه‌اش را انجام دهند.

وی در بخشی از سخنان خود بیان کرد: عربستان از طریق تلگرام و اینستاگرام افراد را تجهیز می‌کرد تا در کشور ما اختلال به وجود آورند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح هدف آمریکا و عربستان برای ایجاد اغتشاش در کشور، گفت: با توجه به منزوی شدن آمریکا در خاورمیانه و غرب آسیا و همچنین پیروزی مقاومت و نقش تعیین‌کننده ایران در فرماندهی مقاومت، آمریکا به دنبال براندازی ایران است تا بتواند مجددا به خاورمیانه برگردد به همین دلیل برای رسیدن به چنین هدفی از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند.

وی درباره طرح موضوع رفع فیلتر تلگرام در این جلسه، اظهار کرد: خارجی‌ها از طریق تلگرام به تهییج افکار عمومی و بیان دروغ نسبت به وضعیت تهران و سایر شهرها می‌پرداختند. مثلا می‌گفتند که فلان مسجد و فلان منطقه آتش زده شده در حالیکه چنین چیزی صحت نداشت. هدف آنها دادن روحیه به سربازان‌شان در ایران بود. آنها آمار کشته‌ها را بالغ بر سه هزار نفر اعلام می‌کردند که چنین چیزی صحت ندارد و 13 نفر کشته شده‌اند.

حسن بیگی ادامه داد: با توجه به چنین وضعیتی به وزارت ارتباطات ماموریت راه‌اندازی تلگرام داخلی و استقرار سرورهای داخلی داده شد تا مردم بتوانند از اینترنت با سرعت بالاتر و مطمئن و سرورهای داخلی استفاده کنند تا دیگر کسانی به منافع امنیت و وحدت ملی خدشه وارد نکند.
وی افزود: قرار شد که مسئولان تلگرام نیز قول دهند که از تلگرام استفاده امنیتی و تروریستی صورت نگیرد به همین دلیل مسئولان در این جلسه به ما گفتند که تا پنج‌شنبه (فردا) احتمالا تلگرام رفع فیلتر خواهد شد.
 


کد مطلب: 51663

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51663/رفع-فیلتر-تلگرام-فردا

ايتنا
  https://www.itna.ir