۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۸

تراشه کوانتومی ۴۹ کوبیتی اینتل رونمایی می‌شود

ایتنا- این تراشه‌ برای از میان برداشتن چالش‌های بنیادی، علمی و مهندسی خلق می‌شود
تراشه کوانتومی ۴۹ کوبیتی اینتل رونمایی می‌شود
اخیراً در تراشه‌های اینتل نقص‌هایی تشخیص داده شده است و حال، این شرکت قصد دارد از تراشه‌ای پرده بردارد که این اشکالات در آنها برطرف شده است.

هر چند اینتل می‌توانست در سال 2018، شروع بهتری داشته باشد، اما اینگونه نشده و مشخص شد که اشکالاتی در طراحی تراشه‌های این شرکت وجود داشته است که می‌تواند کاربران را در معرض خطر قرار دهد، اما ظاهراً این شرکت قصد دارد که تراشه جدیدی را معرفی کند که از نوع کوانتومی است و می‌تواند عملکرد بسیار خوبی داشته و وضعیت این شرکت را نیز بهبود ببخشد.

به گزارش ایتنا از رایورز این تراشه در رویداد CES رونمایی شد و امید است که این تراشه 49 کوبیتی بتواند اشکالات و نواقص گذشته را جبران نماید.
شرکت مذکور، این روزها به دلیل افشای مشکلات امنیتی تراشه‌های خود، تحت فشار زیادی از سوی رسانه‌ها و نهادهای مختلف قرار دارد و با وجود این مشکلات، یک تراشه ارزشمند را همراه خود به رویداد CES 2018 آورد.

پیش از این، شاهد معرفی پروژه‌ ساخت تراشه هوش مصنوعی Loihi به‌عنوان نخستین تراشه نورومورفیک اینتل بودیم. نورون‌های سیلیکونی تراشه‌ها درست مانند نورون‌های بدن انسان، می‌توانند با تنظیم‌ کردن اتصال، خود را برای انجام کار‌های جدید آماده نمایند.
حال اینتل از عملیاتی شدن کامل این تراشه خبر داد و اعلام نمود نتایج توسعه‌ این تراشه‌ جدید را امسال با شرکای خود به اشتراک خواهد گذاشت.

اینتل در بخش دیگری از کنفرانس خود، تراشه‌ کوانتومی 49 کیوبیتی تنگل لیک را -که برای پردازش‌های رایانش کوانتومی طراحی شده است- معرفی نمود. این تراشه با همکاری QuTech در حال توسعه است.
راشه تنگل لیک اینتل بر خلاف تراشه‌ هوش مصنوعی این شرکت، هدفی جز افزایش سرعت پردازش‌ کوانتومی و بهبود سرعت پردازش‌ موازی ندارد.
این تراشه‌ برای از میان برداشتن چالش‌های بنیادی، علمی و مهندسی خلق می‌شود.
 
پردازش کوانتومی هنوز در فاز نظری باقی مانده است و برای رسیدن به نتایجی قابل قبول و بقا، به حدود یک میلیون کوبیت نیاز دارد.
اینتل همچنین روی تحقیقات مرتبط با اسپین کوبیتس نیز سرمایه‌گذاری نموده است. تراشه اسپین کوبیتس می‌بایست بسیار کوچک‌تر از تراشه‌های ابررسانا باشد.
 
کد مطلب: 51660
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام