کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رسیدگی اپل به مسئله اعتیاد به آیفون در کودکان

سايت خبری ايتنا , 19 دی 1396 ساعت 13:40

ایتنا- بر اساس گزارش والدین در کشور ایالات متحده، کودکان توان کنار گذاشتن گوشی خود را ندارند.


سهامداران اپل از این شرکت سازنده گوشی هوشمند خواستند که اقدامات لازم برای پیگیری آنچه که آنان اعتیاد کودکان به آیفون می‌خوانند را انجام دهد.

جانا، یکی از سهامداران برجسته و فعال اپل طی نامه‌ای از شرکت اپل درخواست کرد که نرم افزاری پیشرو و در حال توسعه را در اختیار والدین بگذارد تا با این کار، والدین بتوانند میزان استفاده کودک خود از گوشی هوشمند را محدود کنند و با این کار، جلوی مسائل بعدی که از کار مداوم و زیاد با گوشی هوشمند به وجود می‌آید، جلوگیری کنند.

به گزارش ایتنا به نقل از ونچربیت، همچنین این سهامدار پیشگام از شرکت مورد بحث خواست که اثر استفاده بیش از حد از گوشی هوشمند روی سلامت ذهنی و روانی را مطالعه کند و نتایج این مطالعه را در اختیار والدین و افراد مختلف قرار دهد.
اپل به سرعت به این درخواست‌ها جواب نداد؛ زیرا منابع و افراد لازم برای اینگونه مطالعات باید با دقت انتخاب شود.
 
جانا و یکی از سهامدارن دیگر به نام CalSTRS، حدود 2 میلیارد دلار از سهام اپل را در اختیار خود دارند و به همین خاطر می‌توانند به راحتی درخواست‌های خود را مطرح نمایند و انتظار برآورده شدن سریع این درخواست‌ها را داشته باشند.

 
مسئله اعتیاد به استفاده از گوشی هوشمند در بین کودکان، در بسیاری از جوامع و ملل به یک نگرانی تبدیل شده است. بر اساس گزارش والدین در کشور ایالات متحده، کودکان توان کنار گذاشتن گوشی خود را ندارند.
گرانی جانا و CalSTRS این است که در صورتی که چنین مطالعه‌ای آغاز شود و نتایج آن منتشر گردد، سهام و اعتبار اپل به شدت سقوط کند.
 
بر اساس نظرسنجی که در سال 2016 و از والدین و نوجوانان به عمل آمد، تقریبا نیمی از نوجوانان آمریکایی احساس می‌کنند که به استفاده از گوشی هوشمند، اعتیاد دارند و حس می‌کنند که باید به سرعت به پیام‌های گوشی پاسخ دهند.
این اعتیاد همواره در حال افزایش بوده است و می‌تواند در بروز کمبود عزت نفس و افسردگی، تأثیر بسزایی داشته باشد.
 


کد مطلب: 51636

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51636/رسیدگی-اپل-مسئله-اعتیاد-آیفون-کودکان

ايتنا
  https://www.itna.ir