۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۱
در زمان خرید آنلاین؛

فیلترشکن‌هایتان را خاموش کنید

ایتنا - یک کارشناس نسبت به استفاده از فیلترشکن‌ در زمان خریدهای اینترنتی هشدار داد و توصیه کرد که کاربران در زمان انجام امور بانکی در فضای اینترنتی، فیلترشکن خود را خاموش کنند.
فیلترشکن‌هایتان را خاموش کنید



 
ایمان اسلامیان - متخصص حوزه بانکداری الکترونیک - با بیان این که شایع‌ترین نوع کلاهبرداری‌های اینترنتی پدیده فیشینگ است، گفت: در این شیوه کلاهبرداری هکرها یک صفحه مشابه درگاه بانک ایجاد می‌کنند و اطلاعاتی را که افراد وارد می‌کنند را ذخیره و بعدا مورد سوء‌استفاده قرار می‌دهند.  همچنین بدافزارها با استفاده از ساکس پروکسی یا اینترنت می‌توانند کاربر را وادار به خواندن اطلاعات و ذخیره آن بکنند که با توجه به عطش کاربران برای استفاده از این سیستم‌ها این اتفاق دور از ذهن نیست.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این کارشناس با اشاره به اقداماتی که دولت‌ها برای اختلال در فیلترشکن‌ها انجام می‌دهند، اظهار کرد: دولت‌ها قبلا پروتکل‌های امن را که فیلترشکن‌ها از آن استفاده می‌کنند را هدف قرار می‌دادند که این حتی باعث اختلال در فعالیت پروتکل‌هایی که بانکداری الکترونیکی هم از آنها استفاده می‌کرد می‌شد، اما حالا دیگر این اختلالات به صورت هوشمند صورت می‌گیرد و از این جهت برای بانک‌ها محدودیتی ایجاد نمی‌شود.

اسلامیان با توضیح سازوکار فیلترشکن‌ها و فضایی که برای سوء‌استفاده توسط آنها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: شرایط کار فیلترشکن‌ها به این صورت است که در فضای مجازی برای کاربران یک هویت جدید ایجاد می‌کند و کاربر را با یک آی.پی جدید و از کشوری دیگر به اینترنت وصل می‌کند که این اتفاق ممکن است کاربران را وارد یک سیکل بکند که در آن علاوه بر کاربران بانک فرد دیگری را از اطلاعات کاربران بانک مطلع می‌شود.

وی در پایان توصیه کرد: در موقع انجام خریدهای اینترنتی فیلترشکن خود را ببندید، هرچند که در برخی موارد به صرف نصب فیلترشکن بدافزارهایی هم با آن نصب می‌شوند که ممکن است اطلاعات شما را کپی و برای مبدا خود بفرستند. توصیه می‌شود شهروندان از نصب فیلترشکن‌هایی که منبع نامشخص دارد خودداری کنند. همچنین بهتر است برای انجام خریدها و امور بانکی از اپلیکیشن
کد مطلب: 51629
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام