۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰

راه‌اندازی GPUهای انحصاری گوگل برای کاهش هزینه پردازش

ایتنا- گوگل، GPUهای انحصاری خود را برای پایین آوردن هزینه پردازش در فضای ابری راه اندازی می‌کند.
راه‌اندازی GPUهای انحصاری گوگل برای کاهش هزینه پردازش
گوگل، نسخه بتای گزینه جدید و با قیمت پایین رایانش ابری را برای افرادی که در پی قابلیت‌های پردازش موازی GPU هستند، راه‌اندازی نمود.
با این قابلیت -که GPU انحصاری نام دارد- کاربران می‌توانند با تراشه‌های انویدیا، استفاده بهتری از پلتفرم ابری گوگل داشته باشند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز استفاده از GPUهایی که قیمتی پایین‌تر دارند می‌تواند مقرون به صرفه باشد، اما اشکالاتی کلیدی را در پی خواهد داشت. یکی از این اشکالات، محدودیت این GPUها و در واقع انحصاری بودن آن است.
البته با وجود این محدودیت‌ها، این GPUها ابزاری مفید و کاربردی خواهد بود و می‌تواند کمک زیادی به توسعه‌دهندگان نماید.
GPUهای مورد بحث، نیازمند مقدار زیادی محاسبات خام است و نیازی به حفظ وضعیت داخلی ندارد.
 
وجود GPUهای انحصاری برای گوگل، یک امتیاز محسوب می‌شود، چرا که می‌تواند موارد امنیتی و زیرساختی لازم را در آن لحاظ کرده و از وجود حفره‌های امنیتی در آن جلوگیری نماید.
برنامه گوگل، مشابه موارد پیشنهادی نقطه‌ای خدمات وب آمازون است و امکان دسترسی به ماشین‌های مجازی را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌سازد.
 
ابزار GPU شامل تعدادی عملگر ابتدایی گرافیکی است که باعث می‌شود نسبت به CPU در خلق تصاویر بسیار سریع‌تر عمل کنند. GPUهای امروز، بسیار پیشرفته شده‌اند و دستورات بسیاری را به صورت موازی پردازش می‌کنند؛ GPUها بسیاری از دستورات را بهتر و سریع‌تر از پردازنده اصلی کامپیوتری یا CPU انجام می‌دهند. شایان ذکر است که در کامپیوترهای خانگی، GPU می‌تواند در کارت گرافیک بوده و یا روی مادربورد قرار گیرد.
 
بكارگیری پردازنده ‌گرافیكی در محاسبات عمومی، جایگاه جدیدی برای كارت ‌گرافیك‌های قدرتمند ایجاد نموده است؛ بگونه‌ای که دیگر از پردازنده‌گرافیكی برای پردازش محاسبات گرافیكی بازی‌های‌كامپیوتری استفاده نمی‌شود، در عوض در نقش یك پردازنده كمكی، بخش یا تمام بار محاسباتی پردازنده ‌مركزی را تقبل نموده و به عملیات پردازش سرعت می‌بخشد.
 
کد مطلب: 51626
برچسب ها: GPU فضای ابری گوگل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام