۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۳

پلی‌استور اپ‌های حاوی بدافزار را حذف می‌کند

ایتنا - موسسه چک پوینت اعلام کرد گوگل تعدادی از اپلیکیشن‌های مشکوک به بدافزار را از فروشگاه اینترنتی پلی استور خود حذف کرده است.
پلی‌استور اپ‌های حاوی بدافزار را حذف می‌کند


 
به گزارش ابتنا از ایسنا، به نقل از وب سایت eweek، غول تکنولوژی گوگل پس از آنکه کشف کرد تعدادی از اپلیکیشن‌های موجود و ارائه شده در فروشگاه آنلاین و اینترنتی پلی استور گوگل، احتمالا مشکوک به بدافزار یا باج افزار هستند، به حذف آنها از پلی استور اقدام کرد.
گزارش‌های منتشر شده حاکی است که حدودا ۷.۵ میلیون کاربر اندرویدی این اپلیکیشن‌های مذکور آلوده به بدافزار را نصب و دانلود کرده‌اند و احتمال می رود گوشی‌های هوشمند همگی آنها با مشکل امنیتی روبرو شود.

البته این نخستین باری نیست که گوگل برخی اپلیکشن‌های مشکوک و آلوده به بدافزار را از فروشگاه اینترنتی اختصاصی خود پاک کرده است. پیشتر هم پس از آنکه متخصصان گوگل در می یافتند که نرم افزارهای ارائه شده توسط پلی استور گوگل، کاربران را با مشکل روبرو می کند، به حذف آنها اقدام می‌کردند.

متخصصان نرم افزار موسسه چک پوینت اعلام کردند که اپلیکیشن ها و نرم افزارهای موجود در پلی استور گوگل احتمالا ۱.۵ میلیون تا ۷.۵ میلیون بار توسط کاربران در سراسر جهان دانلود شده اند. بنابراین انتظار می رود گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید خیلی عظیمی از کاربران جهانی به بدافزارهای موجود و کشف شده آلوده شده باشند.

این متخصصان همچنین در گزارش‌های خود اعلام کردند که ۲۲ اپلیکیشن و نرم افزار که عمدتا در رابطه با فلاش لایت (چراغ قوه) و سایر خدمات و امکانات جانبی سیستم عامل اندروید بودند، احتمال بسیار زیاد به بدافزار آلوده هستند.
آنها در ادامه افزوده اند که این بدافزارهای موجود کشف شده منجر به ایجاد مشکلات امنیتی، اقدامات غیرمجاز و نفوذ به حساب‌های کاربری شخصی کاربران خواهد شد.
کد مطلب: 51615
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام