کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

میلیون‌ها کامپیوتر اینتل در معرض خطر شدید امنیتی

سايت خبری ايتنا , 15 دی 1396 ساعت 1:45

ایتنا- به‌تازگی محققان امنیتی از نقص امنیتی جدیدی در طراحی پردازنده‌های اینتل خبر داده‌اند که می‌تواند موجب آسیب رسیدن به اطلاعات حیاتی کاربر شود.


به‌تازگی محققان امنیتی از نقص امنیتی جدیدی در طراحی پردازنده‌های اینتل خبر داده‌اند که می‌تواند موجب آسیب رسیدن به اطلاعات حیاتی کاربر شود.
 
به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، محققان امنیتی به‌تازگی نقص امنیتی جدیدی را در طراحی پردازنده اینتل کشف کرده‌اند که به 10 سال پیش برمی‌گردد.
 
این نقص که بسیاری از سیستم‌ عامل‌ها از قبیل ویندوز، مک و لینوکس را تحت تأثیر قرار می‌دهد موجب می‌شود که هکر بتواند به‌راحتی به اطلاعات کرنل سیستم دسترسی پیدا کند.
 
هکرها از طریق این نقص می‌توانند به اطلاعات امنیتی ویژه‌ای دسترسی پیداکرده و همچنین اقدام به نصب بدافزارهایی بر روی سیستم کاربر بکنند.
 

 
 
با این‌ وجود در حال حاضر بسته امنیتی جدیدی برای برطرف کردن این نقص برای سیستم‌عامل لینوکس آماده‌شده است و به‌زودی این وصله امنیتی برای سایر سیستم‌ عامل‌ها نیز طراحی خواهد شد.
 
البته نگرانی‌ای که در زمینهٔ این وصله امنیتی وجود دارد این است که وصله یادشده کرنل را از سایر فرایندهای سیستم جدا می‌کند و همین امر نیز موجب کاهش چشم‌گیر عملکرد آن می‌شود.
 
با این‌ حال هنوز اطلاعات موثقی درباره درست بودن این نگرانی وجود ندارد و اظهاراتی نیز دراین‌باره از سوی کمپانی‌های متأثر بیان‌نشده است.
 


کد مطلب: 51588

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51588/میلیون-ها-کامپیوتر-اینتل-معرض-خطر-شدید-امنیتی

ايتنا
  https://www.itna.ir