۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۲

چطور متوجه شویم اپل آيفون قدیمی ما را کند کرده است؟

ایتنا - برای آنکه متوجه شوید که آیا آيفون قدیمی شما دچار مشکل شده و سرعت آن کاهش یافته است مراحلی که در اینجا آورده شده است را دنبال کنید.
چطور متوجه شویم اپل آيفون قدیمی ما را کند کرده است؟
شرکت اپل به تازگی اعتراف کرده است که سرعت آيفون‌های قدیمی را به خاطر اختلالی که در باتری آنها ایجاد کرده است کند می‌کند و همین مسئله باعث خاموش شدن‌های ناگهانی دستگاه می‌شود.

به گزارش ایتنا به نقل از بیزینس‌اینسایدر، البته باید توجه داشت که همه آیفون‌های قدیمی به این مشکل مبتلا نشده‌اند و برای آن دسته از کاربرانی که کنجکاو هستند روش ساده‌ای وجود دارد تا متوجه شوند که آیا این اختلال اپل آنها را هم دچار مشکل کرده است و سرعت گوشی آیفون را کند کرده یا اینکه نیازی به تعویض باتری ندارند.

نکته‌ای که باعث بروز این مشکل می‌شود بسیار ساده است. از آنجایی که باتری‌های قدیمی به مرور زمان کارایی خود را از دست می‌دهند، نمی‌توانند با درخواست بالای پردازنده آیفون سازگار شوند. این کار باعث می‌شود که گوشی هوشمند به صورت ناخودآگاه خاموش شود.
به منظور آنکه جلوی این اتفاق گرفته شود، اپل سرعت پردازش در آیفون را کاهش داده است تا باتری‌های تخریب شده باعث ایجاد دردسر نشوند.

بدیهی است که اپل می‌بایست در این زمینه کاملا شفاف عمل کند و کاربران بدانند که به صورت تعمدی سرعت گوشی آنها پایین آمده است.
سیاری از کاربران می‌گویند کاهش تعمدی سرعت آيفون قدیمی در زمان عرضه محصولات جدید به این معنی است که اپل آنها را مجبور کرده است تا آيفون‌های جدیدتر را خریداری کنند.
چطور متوجه شویم اپل آيفون قدیمی ما را کند کرده است؟

به هر حال، برای آنکه متوجه شوید که آیا آيفون قدیمی شما دچار مشکل شده و سرعت آن کاهش یافته است می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:
  1. 1- یک اپلیکیشن ویژه را دانلود کنید که سرعت تراشه اصلی در آيفون را به شما اعلام کند. در این زمینه Lirum Device Info Lite از بهترین اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شود.
    2- در اپلیکیشن Lirum Info Lite سرعت آیفون خود را روی تراشه اصلی مشاهده کنید.
     
از صفحه اصلی این اپلیکیشن کلید «گزینه‌ها» که در قسمت بالا و سمت چپ قر دارد را فشار دهید. این کلید به صورت سه خط افقی طراحی شده است. سپس گزینه This Device و پس از آن گزینه CPU را انتخاب کنید و در بخش CPU Actual Clock سرعت اعلام شده را با سرعت CPU Maximum Clock مقایسه کنید.

شرکت اپل بر اساس تصمیم خود گوشی‌های بعد از آيفون 6 که وارد بازار شده‌اند را تحت تاثیر قرار داده است.
در اینجا می‌توانید سرعت اصلی برای هر یک از آيفون‌های قدیمی که اپل از ابتدا برای آنها در نظر گرفته بود را مشاهده کنید:
 
  • - «آیفون 6» و «آیفون 6 پلاس»: 1.4 گیگاهرتز
    - «آیفون 6اس» و «آيفون 6اس پلاس»: 1.84 گیگاهرتز
    - «آیفون اس‌ای»: 1.84 گیگاهرتز
    - «آیفون 7» و «آیفون 7 پلاس»" 2.34 گیگاهرتز
     
البته توجه داشته باشید که اگر نسخه‌های قدیمی سیستم عامل iOS را در اختیار دارید این مشکل برای شما پیش نیامده است. ولی اگر از نسخه iOS 11.2 استفاده می‌کنید، بهتر است مراحل فوق را دنبال کنید.
 
کد مطلب: 51582
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام