۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۰

جریمه سنگین در انتظار شبکه‌های اجتماعی متخلف آلمانی

ایتنا - مقامات آلمانی از امروز شبکه های اجتماعی متخلف را که نتوانند ظرف مدت ۲۴ ساعت مطالب تند و نفرت‌پراکن کاربران خود را حذف کنند، ۵۰ میلیون یورو جریمه می کنند.
جریمه سنگین در انتظار شبکه‌های اجتماعی متخلف آلمانی

 در موارد پیچیده این ضرب الاجل به حداکثر هفت روز افزایش می یابد و اگر پس از سپری شدن این مدت زمان باز هم مطالب یادشده از شبکه های اجتماعی حذف نشود، جریمه ۵۰ میلیون دلاری در انتظار سایت هایی مانند فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام و غیره است.

به گزارش ایتنا از مهر، قانونی که در این زمینه در آلمان وضع شده NetzDG نام دارد و در اکتبر سال ۲۰۱۷ بعد از بحث و جدل‌هایی در آلمان به تصویب نهایی رسید. منتقدان این قانون می‌گویند اعمال آن باعث تشدید سانسور و تضعیف آزادی بیان در فضای مجازی می‌شود، اما حامیان آن می گویند چنین کاری جلوی تشدید فعالیت افرادی که از اینترنت برای نفرت پراکنی، توهین و ترساندن مردم عادی استفاده می کنند را می‌گیرد.

اگر چه آلمان جزء اولین کشورهایی است که در این زمینه قوانین سختگیرانه ای را وضع کرده، اما اتحادیه اروپا قصد دارد در سال ۲۰۱۸ فرایندهای مشابهی را به اجرا بگذارد و برخی کشورهای عضو این اتحادیه نیز درصدد تصمیماتی مشابه هستند.
کد مطلب: 51561
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام