کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فهرست بهترین فناوری‌های خودرو در سال ۲۰۱۷

سايت خبری ايتنا , 12 دی 1396 ساعت 15:36

ایتنا - کارشناسان بررسی تمام خودروهای موجود، فهرست بهترین فناوری‌های خودرو عرضه شده در سال 2017 را منتشر کردند.


زمانی که قصد خرید اتومبیل جدید را دارید، به‌جز قابلیت‌های کلی که می‌توان آنها را در مدل‌های مختلف مشاهده کرد،‌ برخی امکانات دیگر توجه شما را به خود جلب می‌کند که از جمله آنها می‌توان به سیستم ارتباطی، اپلیکیشن هوشمند، رابط کاربری خودرو و نمایشگر اصلی، سیستم صوتی هوشمند، سیستم راهبری و ... اشاره کرد.

به گزارش ایتنا به نقل از پی‌سی‌مگ، شرکت‌های تولیدکننده خودرو این روزها با تاکید بر فناوری‌های مختلف سعی می‌کنند بیش از رقبا توجه مشتریان را به خود جلب کنند و به عبارت دیگر می‌توان گفت فناوری‌های هوشمند مهم‌ترین عامل برای رقابت میان خودروسازی‌های بزرگ تبدیل شده‌اند.

هم اکنون با پایان یافتن سال ۲۰۱۷ میلادی مرکز خبری پی‌سی‌مگ با بررسی تمام محصولات عرضه شده از سوی کمپیانی‌های بزرگ جهانی، فهرست بهترین فناوری‌های خودرو عرضه شده در سال 2017 را منتشر کرده است.

سیستم نمایشگر مرکزی
این سیستم نقش مهمی دارد و از پخش ویدیو گرفته تا مسیریابی، اجرای اپلیکیشن‌های داخل اتومبیل، اتصال به گوشی و ... به آن مربوط می‌شود. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته Entune تویوتا و Sensus Connect ولوو بهترین مدل از این فناوری بودند که سال گذشته در اختیار کاربران قرار گرفت.

ارتباطات و اپلیکیشن
ارتباطات در اصل به سیستم مرکزی خودرو برای اتصال به بخش راهبری، به‌روزرسانی لحظه‌ای اطلاعات ترافیکی، جست‌وجوهای محلی و ... گفته می‌شود و اپلیکیشن‌های داخلی خودرو نیز هر یک از این سرویس‌ها را به نوعی در اختیار سرنشینان می‌گذارند. بهترین سیستمی که در این زمینه سال گذشته عرضه شد MBrace2 مرسدس-بنز و MyLinl شرکت Chevy بود.

سیستم صوتی
گوش دادن موسیقی یکی از مهم‌ترین نیازهای سرنشینان خودرو محسوب می‌شود و اتومبیل‌های تولید شده در شرکت‌های مختلف قابلیت‌های گوناگونی را در این زمینه عرضه می‌کنند. در این زمینه از گیرنده رادیو AM و FM گرفته تا سیستم پشتیبانی از لوح‌های فشرده، گیرنده ماهواره‌ای، پشتیبانی از کارت‌های حافظه، اپلیکیشن‌های مخصوص و ... قرار می‌گیرد و سال گذشته بهترین فناوری‌ها در این زمینه را شرکت‌های کیا و اینفینیتی عرضه کردند.

مسیریابی
این سیستم یکی از کارآمدترین دستیارها حین رانندگی محسوب می‌شود و باعث شده است نقشه‌های کاغذی داخل اتومبیل برای همیشه کنار گذاشته شوند. این سیستم می‌تواند آخرین اطلاعات لحظه‌ای مربوط به ترافیک را در اختیار راننده بگذارد و بهترین نوع آن که سال گذشته عرضه شد MMI ساخت شرکت Audi است.

بلوتوث
فناوری ارتباطی بلوتوث رابط بین اتومبیل و انواع مختلف دستگاه‌های الکترونیکی شخصی از جمله گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و سال گذشته بهترین و کاربردی‌ترین نوع آن را شرکت BMW در اتومبیل‌های جدید خود ارایه کرد.

خودروی برقی
در حالی که این روزها انواع مختلف خودروهای برقی در سراسر جهان عرضه می‌شوند و هر کدام به نوعی نیاز مردم به سوخت‌های فسیلی را برطرف کرده‌اند، سال گذشته دو شرکت خودروسازی تِسلا و نیسان بهترین خودروهای برقی را در اختیار مردم قرار دادند.

ایمنی
سیستم‌های هوشمند امنیتی از بزرگترین نیازهای امروزی سرنشینان محسوب می‌شوند و انواع حسگرهای هوشمند، سیستم‌های نوین دستیار راننده، دوربین‌های هوشمند و ... در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این زمینه شرکت‌های جنرال موتورز و مرسدس-بنز طی سال 2017 بهترین سیستم امنیتی هوشمند را در اتومبیل‌های خود عرضه کردند.


     در همین زمینه ببینید:
      - گزارش تصویری ایتنا // هوشمندترین و عجیب‌ترین خودروهای جهان
  
 


کد مطلب: 51549

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51549/فهرست-بهترین-فناوری-های-خودرو-سال-۲۰۱۷

ايتنا
  https://www.itna.ir