۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰

ورود رابط‌های صوتی به فضای کسب‌وکار

ایتنا- رابط‌ها و دستیارهای هوشمند صوتی در حال یافتن مسیر خود برای ورود به عرصه کسب‌وکار و کمک به شرکت‌های مختلف برای انجام امور گوناگون هستند.
ورود رابط‌های صوتی به فضای کسب‌وکار
فرض کنید در یک جلسه کاری هستید و آمازون اکو (یا هر دستگاه هوشمند صوتی دیگر) روی میز قرار گرفته است. ناگهان از طرف یکی از حاضران، سؤالی در مورد میزان فروش در منطقه جنوب شرقی آسیا مطرح می‌شود. به جای بازکردن لپ‌تاپ و رفتن به برنامه اکسل و پیدا کردن اعداد و ارقام، می‌توانید این سؤال را از دستگاه بپرسید تا به راحتی پاسخ شما را بدهد.

به گزارش ایتنا از رایورز سناریویی که بیان شد، اکنون دیگر روز به روز به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود. البته رابطه‌های صوتی کماکان جایگاه واقعی خود را در عرصه کسب‌وکار پیدا نکرده‌اند. اما پیش‌بینی می‌شود که با افزایش محبوبیت و رواج دستگاه‌های هوشمند و رابط‌هایی مانند آمازون اکو، مردم تلاش خواهند نمود از طریق صدا و صحبت، با کامپیوترها ارتباط برقرار کرده و کارهایشان را از این طریق انجام دهند.

شرکت تکت، یکی از شرکت‌هایی است که ابزار ویژه فروش مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی تولید کرده است که از صدا و حس لامسه افراد استفاده می‌کند.
چانک گاناپاتی، مدیرعامل این شرکت در خصوص محصول شرکت متبوع خود گفت: «دستگاه‌های ما در حال تغییر هستند و به مرور می‌توانند تعامل بیشتری با کاربران داشته باشند. مسلماً هیچ‌کس دوست ندارد در گوشی خود از صفحه کلید استفاده کند، اما این موضوع نیازمند وجود رابط‌های صوتی قوی و مناسب است. بنابراین دستگاه‌های هوشمند باید روز به روز بیشتر رشد کنند تا بتوانند به شکلی طبیعی با کاربران ارتباط برقرار نمایند.»
 
به نظر کارشناسان بازار، در آینده، رابط‌های سیستم‌های دیجیتال دیگر مبتنی بر ماشین نخواهند بود، بلکه انسان‌محور خواهند شد.
هم‌چنین پیش‌بینی می‌کنند که در آینده رابط‌های طبیعی انسانی برای سیستم‌های دیجیتال ساخته شده و در بخش‌های مختلف کسب‌وکار مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
 
بارزترین نمونه اینکه آمازون باور دارد دستیار صوتی این شرکت در قالب اسپیکرهای هوشمند اکو می‌تواند به عنوان بهترین ابزار برای برگزاری کنفرانس‌های صوتی، رزرو سرویس‌های مختلف، برنامه‌ریزی‌های شغلی و حتی مراودات تجاری با شرکا مورد استفاده قرار گیرد.
کد مطلب: 51537
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام