۰
plusresetminus
جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۰
به کمک یک نرم‌افزار جدید:

افزایش کارایی و عملکرد سیستم‌های حافظه غیرفرار

ایتنا- این سیستم، نسبت به سایر تکنیک‌ها، از لحاظ سرعت اجرا بهتر عمل نموده و به همین خاطر، استفاده از این تکنیک، موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شود.
افزایش کارایی و عملکرد سیستم‌های حافظه غیرفرار
پژوهشگران مهندسی کامپیوتر، به تازگی نرم‌افزاری جدید را توسعه داده‌اند که خطاهای برنامه‌نویسی را محدود می‌کند و کارایی و عملکرد سیستم را در دستگاه‌هایی که از فناوری حافظه غیرفرار استفاده می‌کنند، بهبود می‌بخشد.
حافظه غیرفرار، حافظه‌ای است که اطلاعات آن با قطع برق از بین نرود و بتواند اطلاعات را در حالت نبود برق نیز حفظ نماید. از انواع حافظه‌های غیرفرار می‌توان به حافظه صرفاً خواندنی و نیز حافظه فلش اشاره کرد. حافظه‌های غیرفرار معمولاً به عنوان حافظه ثانویه و برای ذخیره طولانی مدت داده‌ها استفاده می‌شوند.

به گزارش ایتنا از رایورز پر استفاده‌ترین حافظه اولیه‌ای که امروزه استفاده می‌شود، حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) نام دارد که یک حافظه فرار است؛ بدین‌معنی که وقتی رایانه خاموش می‌شود، هر چیزی که در داخل آن ذخیره شده است، از بین می‌رود.
در حال حاضر، کامپیوترها برای انجام عملیات خود، صرفاً به حافظه پویا با دسترسی تصادفی متکی هستند.
 
به خاطر محدودیت‌های موجود در حافظه RAM، در نسل آینده سیستم‌ها، برای اجرای عملیات و ذخیره داده، صرفاً از فناوری‌های حافظه غیرفرار استفاده خواهد شد. یکی از چالش‌ها در زمینه فناوری‌ حافظه غیرفرار، نحوه ورود و ذخیره اطلاعات، پیش از ایجاد تغییرات در آن است.
در حال حاضر، برنامه‌نویسان برای ورود به سیستم‌های حافظه غیرفرار نیازمند کدهای اضافی هستند که البته این کار، تعداد عملیاتی که سیستم می‌تواند انجام دهد را بیشتر می‌کند، اما کارایی را پایین می‌آورد.
 
به همین خاطر، پژوهشگران، سیستمی تحت عنوان “Proteus” توسعه داده‌اند که شامل یک مدل نرم‌افزاری و سخت‌افزار مکمل است. این سیستم، نسبت به سایر تکنیک‌ها، از لحاظ سرعت اجرا بهتر عمل می‌کند و به همین خاطر، استفاده از این تکنیک، موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شود.
 
یکی از مسائل دیگر مربوط به این حافظه‌ها، مسئله امنیتی است که باید به آن پرداخته شود و نیازمند برنامه‌نویسی پیچیده است و همین امر، کارایی سیستم‌های مذکور را کاهش می‌دهد. پژوهشگران در رابطه با این مسئله هم یک راهکار مبتنی بر سخت افزار اندیشیده‌اند که از ایجاد مشکلات امنیتی جلوگیری می‌کند.
 
کد مطلب: 51475
برچسب ها: حافظه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام