کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش کارایی متخصصان امنیتی بر اثر شکاف‌های موجود در نرم‌افزار‌ها

6 دی 1396 ساعت 13:33

ایتنا- یک مدیر امنیتی، حداقل 10 ساعت از وقت خود در هفته را به رفع مشکل عدم وجود قابلیت‌های نرم‌افزاری می‌پردازد.


یک پژوهش جهانی جدید نشان می‌دهد که فقدان عملکرد مناسب نرم‌افزاری، کارایی تیم‌های امنیتی را کاهش داده و این تیم‌ها گاهی تا ده ساعت در هفته زمان صرف می‌کنند تا این ناکارآمدی را برطرف نمایند.
از دید کارشناسان، شکاف‌های موجود در سیستم‌های نرم‌افزاری، از سرعت و کارایی افراد و گروه‌هایی که در زمینه امنیت فعالیت می‌کنند، کاسته و موجب می‌شود که این افراد ساعات زیادی را صرف کنند تا بتوانند این شکاف‌ها، نقض‌ها و مشکلات امنیتی را برطرف نموده و از سوی دیگر از نفوذ هکرها و افرادی که به دنبال سوءاستفاده از این فرصت‌ها هستند، بکاهند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز بیش از یک‌سوم از تصمیم‌گیرندگان در پژوهش مزبور برآورد نموده‌اند که کارکنان امنیتی آنها، حداقل سه ساعت در روز را به کارهایی اختصاص می‌دهند که می‌شود آنها را با استفاده از نرم‌افزارهای بهتری انجام داد.
گفتنی است در این مطالعه‌، 751 نفر از آسیا-اقیانوسیه، ایالات متحده و بریتانیا شرکت کرده بودند.
 
اکثریت شرکت‌کنندگان معتقد بودند که یک مدیر امنیتی، حداقل 10 ساعت از وقت خود را در هفته، صرف برطرف کردن مشکل عدم وجود قابلیت‌های نرم‌افزاری می‌نماید؛ هم‌چنین، 56 درصد از تصمیم‌گیرندگان آی.تی در آسیا-اقیانوسیه اذعان داشتند که  این، نرم‌افزارها هستند که در اولویت‌بندی تهدیدات امنیت سایبری به آنها کمک می‌کنند.
 
به نظر متخصصین، این وابستگی، در حال افزایش است و 88 درصد از این نمونه جهانی، تهدیدات داخلی را به عنوان یک نگرانی در حال رشد برای توانایی آنها به منظور حفاظت از سازمان متبوعشان تلقی نمودند.
به نظر می‌رسد با وجود سرعت هکرهای پیشرفته امروزی و سازگاری آنها با فناوری‌های جدید، تکثیر و نوآوری فناوری‌های حوزه کسب‌وکار به مراتب مشکل‌تر شده است و گروه‌های فعال در زمینه امنیت، باید به سرعت تهدیدات موجود را شناسایی و برای رفع آنها اقدام نمایند.
 
بر اساس گزارش مؤسسه گارتنر، هوش مصنوعی به کسب‌وکارها کمک خواهد کرد که از هدر رفتن 62 میلیارد ساعت از ساعاتی که به این اشکالات اختصاص می‌یابد را تا سال 2021 کاهش دهند و با این کار، 2.9 تریلیون دلار آمریکا در هزینه شرکت‌ها صرفه جویی خواهد شد.
 


کد مطلب: 51474

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51474/کاهش-کارایی-متخصصان-امنیتی-اثر-شکاف-های-موجود-نرم-افزار-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir