کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سال ۲۰۱۸ سال تعیین‌کننده اینترنت اشیاء

6 دی 1396 ساعت 12:20

ایتنا- سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه NB-IoT (اینترنت اشیاء کم‌پهنا) و LTE-M و قابلیت‌های جدید، اپراتورها را برای یک سال فعال آماده نموده و علاقه افراد به اینترنت اشیاء و مزایای آن را بیشتر می‌سازد.


اپراتورهای مخابراتی در حال ایجاد شبکه‌های اتصال اینترنت اشیاء (IoT) خود هستند و قابلیت‌های منحصر بفردی را به آن می‌افزایند. از نظر کارشناسان، تمام این اقدامات در سال 2018، کاملاً عملی شده و در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
 
به گزارش ایتنا از رایورز یکی از سؤالات مهم پیشِ روی فناوری بازار اینترنت اشیاء این است که چه نوع فناوری اتصالی قرار است مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، در کشور چین، مسیر اینترنت اشیاء به سمت اینترنت اشیاء کم‌پهنا (NB IoT) تمایل بیشتری دارد. این فناوری توسط سه اپراتور ملی و دولت چین پشتیبانی می‌شود.

اما در ایالات متحده، تمایل بیشتری به LTE-M وجود دارد که توسط شرکت‌های AT&T و ورایزون عرضه شده است. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، در این زمینه، تغییراتی در ایالات متحده به وقوع خواهد پیوست؛ چرا که ورایزون به دنبال پشتیبانی از هر دو فناوری است.
البته تصمیم به استفاده از هر دو فناوری، هزینه‌ها را حدود 20 درصد افزایش خواهد داد؛ گزارش‌ها نشان می‌دهد که تلیا نیز می‌خواهد از هر دو فناوری پشتیبانی نماید.

با پیشرفت و استقرار فناوری اینترنت اشیاء، امروزه تقریباً هوشمندسازی هر وسیله‌ای به ویژه در خانه امکان‌پذیر است. می‌توان پیش‌بینی نمود که تا سال 2020، یک چهارم از یک میلیارد خودرو به اینترنت متصل خواهند بود.
از سوی دیگر برای خانه‌ها، محصولات هوشمند قابل رؤیتی نظیر تلویزیون‌ها و وسایل دیگری نظیر زیراندازهای یوگا -که فعالیت‌های ورزشی ما را ردیابی می‌کنند- وجود دارد و البته دستیارهای شخصی مبتنی بر صدا همچون الکسا مثال دیگری از یک دستگاه اینترنت اشیاء به حساب می‌آید که در سال 2018 رشد بیشتری خواهد داشت.

با همه‌گیر شدن اینترنت اشیاء که ظرف کمتر از پنج سال آینده رخ خواهد داد، تقریباً هر وسیله ای قابلیت اتصال به اینترنت را داشته و این امر، بیم و امیدهای فراوانی را با خود به همراه آورده است.
هوشمند شدن و قابلیت فعالیت خودکار وسایل برقی و دیجیتالی از جمله دیگر پیامدهای از راه رسیدن اینترنت اشیا است که موجب می‌شود یک جارو برقی بتواند در زمان مشخصی فعال شود، محل تعیین شده -از پیش- را نظافت نموده و سپس خاموش شود.
 


کد مطلب: 51466

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51466/سال-۲۰۱۸-تعیین-کننده-اینترنت-اشیاء

ايتنا
  https://www.itna.ir