کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هولوگرام‌، نسل بعدی رابط کاربری

5 دی 1396 ساعت 15:10

ایتنا- در حال حاضر شاهد افزایش واقعی در استفاده از فضای سه‌بعدی شبیه هولوگرام هستیم که نحوه تعامل و برقراری ارتباط ما با جهان و یکدیگر را به طور کامل تغییر خواهد داد.


تیم کوک، مدیرعامل اپل، در حین فراخوان درآمدهای سه ماهه چهارم اپل با تحلیلگران اذعان داشت: «واقعیت افزوده، در آینده‌ای نزدیک همه چیز را متحول خواهد کرد.» اما چه اتفاقی در واقعیت رخ خواهد داد؟

واقعیت افزوده (اِی.آر) در حال شکل‌دهی به یک پارادایم کاملاً جدید برای توسعه فناوری‌های جمعی است. به نظر می‌رسد در گذشته به سرعت، روش خود را از تایپ کردن روی صفحه کلید کامپیوتر تغییر دادیم و به اشاره و کلیک از طریق موس رسیدیم؛ اکنون هم در مرحله کار با زدن روی گوشی هوشمند هستیم.
در عین حال می‌توانیم سؤالات خود را از دستیارهای هوشمند مانند سیری یا الکسا بپرسیم یا از آنها بخواهیم برای ما کارهایی را انجام دهند.

به گزارش ایتنا از رایورز در حال حاضر واقعیت افزوده ما را به عصر "رایانش هولوگرافیک" وارد کرده است. همه ما هولوگرام‌ها را از کارت‌های اعتباری و یا برچسب‌های ضمانت می‌شناسیم، قطعاتی دو بعدی که تصویر روی آنها سه بعدی به نظر می‌رسند، اما آیا جهان ما نیز مانند هوگرام عمل می‌کند؟
نتایج به دست آمده جدید نشان می‌دهند ممکن است اصل هولوگرافیک در فضا/زمان واقعی نیز وجود داشته باشد.

رایانش هولوگرافیک به جای لیزر از طریق صفحه نمایش گوشی، ما را به سمت خود فرامی‌خواند. در نتیجه، شاهد افزایش واقعی در استفاده از فضای سه بعدی شبیه هولوگرام هستیم که نحوه تعامل و برقراری ارتباط ما با جهان و یکدیگر را به طور کامل تغییر خواهد داد.

شواهد این تغییر، همه جا به چشم می‌خورد. حال، سیستم‌عامل مشهور شرکت اپل یعنی iOS 11 واقعیت افزوده را در اختیار بیش از 400 میلیون کاربر گذاشته است. آیفون ایکس جدید برای انتقال واقعیت افزوده جدید با دوربین‌های سه بعدی طراحی شده است.
گوگل نیز به تازگی پلتفرم پُلی را راه‌اندازی نموده تا اشیاء واقعیت مجازی و افزوده را بیابد و توزیع کند.
از سوی دیگر آمازون، سومریان را برای ایجاد محیط‌های مجازی واقع‌گرایانه در فضای ابری منتشر نموده است.
دیگر شرکت‌ها چون فیس‌بوک، اسنپ‌چت، اینستاگرام و غیره، حرکت‌های جدیدی برای استفاده و بهره‌برداری از واقعیت افزوده انجام داده‌اند.
 
در ابتدا به نظر می‌رسد که تجارب کاربری سه بعدی، بیشتر برای بازی و سرگرمی نیز جذاب است، اما قابلیت‌های بسیار بیشتری دارد و از آن می‌توان به عنوان یک رابط کاربری جدید و نوین استفاده نمود.
از این رایانش می‌توان در زمینه‌هایی چون آموزش و تجربه مشتری بکار گرفت.
 


کد مطلب: 51448

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51448/هولوگرام-نسل-بعدی-رابط-کاربری

ايتنا
  https://www.itna.ir