کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در آستانه انتخابات سازمان نصر تهران:

اتحاد ۹۹ به پرسش‌ها درباره خود پاسخ داد

3 دی 1396 ساعت 14:45

اتحاد۹۹ ضمن دعوت از تمامی اعضا سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، پرسش‌های متدوال و تکرار شونده درباره ابعاد مختلف شکل‌گیری، انتخاب اعضا و فعالیت و برنامه‌های خود را جمع‌آوری و پاسخ‌ آنها را بصورت مبسوط در سایت رسمی این اتحاد منتشر کرد.


-------------- رپرتاژ انتخاباتی ------------

در آستانه پنجمین دور انتخابات هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) تهران، اتحاد۹۹ ضمن دعوت از تمامی اعضا سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، پرسش‌های متدوال و تکرار شونده درباره ابعاد مختلف شکل‌گیری، انتخاب اعضا و فعالیت و برنامه‌های خود را جمع‌آوری و پاسخ‌ آنها را بصورت مبسوط در سایت رسمی این اتحاد منتشر کرد.
 
به گزارش دبیرخانه اتحاد99، اعضای اتحاد۹۹ در پاسخ‌های خود به این سوالات تاکید کردند که انتخاب اعضا فارغ از مسایلی مانند وابستگی به دولت، جنسيت افراد و ميزان سهم‌خواهي بخش‌های مختلف صنعت و صرفا بر اساس  اهداف این اتحاد، شايستگی افراد و ميزان مقبوليت‌شان در بخش‌های مختلف انجام شده است.

انتشار پاسخ‌های اتحاد۹۹ که در فاصله کم و بیش یک هفته مانده به انتخابات حساس پنجمین دوره هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در etehad99.com منتشر شد، حاکی از آن است که این اتحاد به دنبال تعامل سازنده برای اعتلای صنعت فناوری اطلاعات با همه طرف‌های ذی‌نفع در صنعت فاوا است.

از جمله نکات جالب توجه در این پاسخ‌ها، دعوت اتحاد۹۹ از طیف‌های متنوع و متعدد بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات است که این اتحاد چنین تنوع و فراگیری را بخشی از روح حاکم بر خود دانسته و از همین رو نه تنها اپراتورهایی مانند همراه اول در آن حضور دارند بلکه کسب وکارهایی مانند کافه بازار و دیجی‌کالا هم به این دوره از انتخابات دعوت شده‌اند تا جوانی، کلیدی‌بودن کسب و کار و گنجانده‌شدن همه کسب و کارهای واقعی این حوزه هم در لیست لحاظ شده باشد.
 

با همین رویکرد و در ابتدای این پرسش و پاسخ، بصورت مفصل به احتمال حضور اشخاص با تجربه در سمت روسای کمیسیون‌ها هم اشاره و گفته شده است: اتحاد ۹۹ آگاه است که رشد و توسعه روزافزون کاربردهای حوزه فاوا و حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال، به تعدد و تنوع بیش از پیش رسته‌های صنف ICT منجر شده و ممکن است نقصانی در فراگیری تیم تشکیل شده وجود داشته باشد. اما با توجه به مصوبات اخیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درمورد الزامی نبودن عضویت ریاست کمیسیون‌ها در هیات مدیره، اتحاد ۹۹ هرگونه نقصان احتمالی را نیز از طریق ریاست کمیسیون ذیربط قابل رفع می‌داند.

بر اساس پاسخ های منتشر شده از سوی اتحاد۹۹، وجود تشکل‌های موازی در صنعت ICT ناشی از عوامل مختلفی است که عمدتا متاثر از فضای ناشناخته و ابهام‌آلود صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در دولت و نهادهای قانون‌گذاری‌ست.
بر همین اساس اتحاد۹۹ رفع مشکل تشکل‌های موازی را در ایجاد تقابل و اختلاف در درون جامعه صنفی نمی‌داند بلکه معتقد است: «این مشکل تنها با تعامل و به رسمیت شناختن منافع و حقوق همه آحاد صنف قابل رفع خواهد بود. بدیهی است در این راستا بایستی دست همکاری به سوی همه آحاد صنف برده و از همه ظرفیت‌های موجود برای حل این معضل بهره برد.»

۲۱ عضو اتحاد۹۹ از تمامی اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران دعوت کرده است به منظور بهبود و توسعه شرایط فعالیت صنفی و اقتصادی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این انتخابات مشارکت کرده و به کاندیدای مورد نظرشان رای دهند تا امکان تحول در اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی برای حرکت به سمت اقتصاد دیجیتالی فراهم شود.
متن کامل پرسش و پاسخ‌های اتحاد۹۹ روی دامنه رسمی این اتحاد به آدرس www.etehad99.com در دسترس است. پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران نیز امسال در شاخه‌های شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، مشاوران و همچنین بازرس، روز پنج شنبه ۷ دی ماه در تالار دریای نور هتل پارسیان استقلال تهران و به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.
  


کد مطلب: 51439

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51439/اتحاد-۹۹-پرسش-ها-درباره-خود-پاسخ

ايتنا
  https://www.itna.ir