کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیس‌بوک مخرب بودن شبکه‌های اجتماعی را تأیید می‌کند

4 دی 1396 ساعت 11:56

ایتنا- فیس‌بوک به تازگی اذعان داشت که فضای مجازی می‌تواند نقشی مخرب داشته و به گونه‌ای عمل می‌کند که احساس نامناسبی به افراد می‌دهد.


فیس‌بوک اخیراً دست به کاری حیرت‌آور زده است. این شرکت در پست وبلاگی اعلام کرد که استفاده از رسانه‌های مجازی می‌تواند کاری کند که مردم احساس خوبی نسبت به هویت و شخصیت خودشان نداشته باشند.
البته لازم به ذکر است که فیس‌بوک یک کسب‌وکار چندین میلیارد دلاری روی بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا دارد که باعث می‎شود که تمامی افراد، ادعای این شرکت بزرگ و قدرتمند را باور کنند.

به گزارش ایتنا از رایورز اما نکته‌ای در این ادعا هست مبنی بر اینکه استفاده منفعلانه از رسانه‌های اجتماعی -بدین معنا که در رسانه‌های اجتماعی باشیم، اما با مردم ارتباط برقرار نکنیم- موجب می‌شود افراد احساس بدتری داشته باشند.

بر این اساس، سرگرم شدن با محتوا در رسانه‌های اجتماعی، می‌تواند به افراد آسیب بزند، اما به اشتراک گذاشتن پست و نظرات با دوستان نزدیک می‌تواند احساس بهتری به افراد بدهد.
بنابراین پرسه زدن بی‌هدف در فید خبری، کار خوبی نیست، اما ورود به فید خبری و لایک کردن و ارائه نظرات، احساس خوبی ایجاد می‌کند.

نتیجه این پست وبلاگی فیس‌بوک، شگفت‌انگیز است. پژوهشگران سال‌های سال اذعان داشتند که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند احساس بدی در افراد بوجود آورد و راهکار فیس‌بوک این است که امکان برقراری روابط اجتماعی واقعی در این رسانه‌ها بیشتر شود.

با این حال، جای تعجب دارد که چرا ناگهان، فیس‌بوک برای سلامتی ذهنی مردم در هنگام استفاده از فیس‌بوک نظراتی را مطرح نموده است.
تمام این موارد به خاطر ظهور سری‌های وبلاگی تحت عنوان «سؤالات سخت» است که ابتدای امسال آغاز شده است و با عناوین مختلفی نظیر مخاطرات اجتماعی و ترویج سخنان نفرت‌انگیز می‌پردازد. پست اخیر این سری، به فیس‌بوک به عنوان شرکتی که دائما تلاش می‌کند تا خود را خوب جلوه دهد، اشاره داشت.
 
با این پست، فیس‌بوک تحت فشار قرار گرفت تا کسب‌وکار خود را شفاف‌سازی و مشکلاتی که در تحولات اخیر به وجود آمد را روشن کند و همچنین در قبال احساس بدی که با شبکه‌های اجتماعی در مردم و کاربران خود ایجاد می‌نماید، پاسخگو باشد.
 
 


کد مطلب: 51429

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51429/فیس-بوک-مخرب-بودن-شبکه-های-اجتماعی-تأیید-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir