۰
plusresetminus
شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۰

باز شدن استودیوی واقعیت افزوده فیس‌بوک به روی تمام توسعه دهندگان

ایتنا- فیس‌بوک، ابزار استودیوی واقعیت افزوده (AR Studio) خود را باز کرده است تا هر توسعه‌دهنده علاقمندی بتواند تجارب واقعیت افزوده خود را بسازد.
باز شدن استودیوی واقعیت افزوده فیس‌بوک به روی تمام توسعه دهندگان
شرکت فیس‌بوک، اولین بار در آوریل و در کنفرانس توسعه‌دهندگان موسوم به “F8”، از استودیوی واقعیت افزوده خبر داد. این ابزار به توسعه‌دهندگان، این توانایی را می‌دهد تجربه‌های خود را برای فیس‌بوک کمرا (دوربین فیس‌بوک) بسازند.
تلاش فیس‌بوک بر آن است که از توسعه‌دهندگان شخص ثالث استفاده کند تا بتواند شکاف نسبتاً عمیقی که میان این شرکت و رقبای او مانند اسنپ‌چت به وجود آمده است را پر کند.

به گزارش ایتنا از رایورز استودیو واقعیت افزوده همچنین از «ورلد افکتس» (که نسخه فیس‌بوکی همان چیزی است که در اسنپ‌چت وجود دارد و «ورد لنزز» نامیده می‌شود) نیز پشتیبانی می‌کند.
این قابلیت جالب، صرفاً مردم را به قالب اضافه نمی‌کند بلکه محیط را نیز در قالب جای می‌دهد.
 
فیکوس کرک پاتریک، یکی از مدیران فیس‌بوک، اذعان داشت: «ما به دنبال هنرمندان، توسعه‌دهندگان، برندها و سازندگان بیشتری هستیم تا بتوانیم تجربه‌های شگفت‌انگیز واقعیت افزوده را بسازیم. با باز شدن استودیو واقعیت افزوده به روی تمامی سازندگان، در حال برداشتن گام‌های مهمی به سوی تبدیل واقعیت افزوده به بخش مهم‌تری از زندگی انسان‌ها هستیم.»
 
به نظر کارشناسان، اسنپ‌چت، آن‌گونه که باید و شاید برای توسعه‌دهندگان مناسب نبوده و این فضا را برای آنان فراهم نکرده است تا بتوانند قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته و به رشد و ارتقاء اسنپ‌چت کمک کنند، اما فیس‌بوک با پذیرش توسعه‌دهندگان به آنان کمک می‌کند که توانایی خود را بیازمایند و البته بسیار جالب خواهد بود اگر برای تلاش‌های توسعه‌دهندگان، مبالغی نیز پرداخت گردد.
 
استودیوی واقعیت افزوده فیس‌بوک

 فیس‌بوک اعلام کرد: «ما به طور مداوم قابلیت‌های این پلتفرم را افزایش و ارتقاء می‌دهیم و قابلیت‌های گرافیکی جدید، ردیابی چهره، اسکریپت بهتر و ورلد افکتس را به آن اضافه می‌کنیم. البته اکنون در آغاز راه هستیم و در آینده شاهد تغییراتی مفیدتر و جامع‌تر خواهیم بود.»
 
استودیوی واقعیت افزوده از همان روز نخست در اختیار تمامی توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. تجربه‌های نخست برای کاربران در همان روز‌های ابتدایی منتشر خواهد شد که از جمله آنها می‌توان به قلب شناور و پیکان سه بعدی اشاره نمود.
 
کد مطلب: 51396
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام