۰
plusresetminus
جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۷

ابزار مایکروسافت مدل‌های سه‌بعدی برای واقعیت ترکیبی را بهینه‌سازی می‌کند

ایتنا - به گفته مدیرعامل مایکروسافت، این ابزار به یکی از سه زمینه اصلی فعالیت مایکروسافت یعنی واقعیت ترکیبی می‌پردازد.
ابزار مایکروسافت مدل‌های سه‌بعدی برای واقعیت ترکیبی را بهینه‌سازی می‌کند
شرکت مایکروسافت از ارائه ابزار جدیدی خبر داد که بهینه‌سازی مدل‌های سه‌بعدی برای برنامه‌های واقعیت مجازی -که روی iOS، اندروید و ویندوز اجرا می‌شود- را تسریع می‌کند.

گفته شده ابزار موردنظر مایکروسافت، پس از ماه ژانویه سال آینده -که در آن، یک شرکت سوئدی به نام سیمپلیگون به مالکیت مایکروسافت درمی‌آید- در اژور مارکت‌پلیس و تحت عنوان "سیمپلیگون کلود" عرضه خواهد شد.
مایکروسافت با اشاره به فرآیند زمان‌بر و پراهمیت بهینه‌سازی مدل سه‌بعدی، اذعان داشته که سیمپلیگون کلود، توسعه سه‌بعدی را آسان‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر می‌کند.

به گزارش ایتنا از رایورز مایکروسافت اخیراً در یک پست وبلاگی اعلام کرد: «بهینه‌سازی موارد سه‌بعدی، همیشه و در چند سال گذشته، چندین روز و یا شاید چندین هفته، زمان ‌می‌برد و این همان چیزی است که توسعه‌دهندگان هیچ علاقه‌ای به آن ندارند. با استفاده از سیمپلیگون می‌توانید دارایی‌های سه‌بعدی را به سرعت ایجاد و به صورت خودکار آنها را روی هر پلتفرم بهینه‌سازی کنید و در عین حال در وقت و هزینه ارزشمند خود صرفه‌جویی نمایید.»
 
ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز در این خصوص اذعان داشت که این ابزار به یکی از سه زمینه اصلی فعالیت مایکروسافت یعنی واقعیت ترکیبی می‌پردازد. گفتنی است که دو زمینه اصلی دیگر، رایانش کوانتومی و هوش مصنوعی است.

قابلیت سیمپلیگون کلود از طریق SDK C# و یک API  REST ارائه می‌شود. با استفاده از این ابزارها، توسعه‌دهندگان می‌توانند مدل‎های 3D با وضوح کامل ایجاد و آنها را برای هر پلتفرمی، بهینه‌سازی کنند.
 
 
این پلتفرم‌ها و واقعیت ترکیبی شامل هدست‌های هولولنز و واقعیت مجازی، ARKit روی آی.اُ.اس، ARCore برای اندروید و مرورگر وب مبتنی بر WebGL است.
سیمپلیگون کلود از انواع فایل‌های GLTF، FBX و OBJ پشتیبانی می‌کند و موتورهای رندرینگ مانند Unity 3D و Unreal Engine را هم پوشش می‌دهد.

شما با سیمپلیگون کلود به راحتی می‌توانید خطوط لوله سه‌بعدی مبتنی بر فضای ابری را برای بهینه‌سازی دارایی‌ها و کاتالوگ‌های موجود بسازید.
 
کد مطلب: 51382
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام