کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اینترنت پرسرعت برای کاربران ایرانی

28 آذر 1396 ساعت 15:35

ایتنا - برمبنای اهداف مدنظر در برنامه ششم توسعه، حداقل ۸۰ درصد خانوار ایرانی تا پایان سال ۹۹ به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت و متوسط سرعت اینترنت به ۲۰ مگابیت برثانیه می‌رسد.




 

براساس برنامه کلان اعلام شده از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت که تصویری کلی از بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را تا پایان سال ۹۹ ترسیم می‌کند، افزایش ترانزیت بین الملل، افزایش پهنای باند اینترنت، افزایش دسترسی به خدمات پهن باند و افزایش متوسط سرعت اینترنت در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایتنا از مهر، از این رو وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به تامین دسترسی حداقل ۸۰ درصد خانوار ایرانی به خدمات پهن باند و نیز افزایش متوسط سرعت اینترنت مشترکان پهن باند به ۲۰ مگابیت بر ثانیه شده است.
در همین حال در راستای افزایش پهنای باند اینترنت کشور نیز، باید مدل ترافیک شبکه باید براساس ترافیک داخلی و بین‌المللی ۸۰ به ۲۰ درصد باشد. از سوی دیگر برقراری امکان دسترسی اینترنت پرسرعت به ۹۰ درصد روستاهای کشور از دیگر وظایف وزارت ارتباطات است که باید تا پایان سال ۹۹ محقق شود.

در این برنامه‌ریزی بازار کسب و کار ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به میزان ۳ برابر فعلی برسد و ارزش آن تا پایان سال ۹۹ به ۹۰ هزار میلیارد تومان برسد.
حجم سرمایه گذاری مستقیم برای توسعه شبکه‌های دسترسی و زیرساخت‌های لازم معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان و نرخ رشد ارزش افزوده بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۹.۴ درصد درنظر گرفته شده است.
تصویر کلان بخش ICT کشور تا پایان برنامه ششم توسعه افزایش ۱۰ برابری ترانزیت بین‌الملل و نیز رساندن ظرفیت آن به ۵ هزار و ۵۸۰ گیگابیت برثانیه است.


کد مطلب: 51380

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51380/اینترنت-پرسرعت-کاربران-ایرانی

ايتنا
  https://www.itna.ir