کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بدافزاری که باعث آلودگی در سراسر کشور شد

26 آذر 1396 ساعت 14:59

ایتنا - باج‌افزارها به شبکه‌های سراسر جهان رخنه می‌کنند و به آلودگی کسب و کارها، بیمارستان‌ها، شهرداری‌ها می‌پردازند.




طبیعی است که هر سازمانی استطاعت مالی کافی برای پرداخت باج‌های سنگین مجرمان سایبری به منظور  آزاد کردن فایل‌های به سرقت رفته و قفل شده را دارد.

به گزارش ایتنا از کسپرسکی آنلاین، در لابراتوار کسپرسکی ما شاهد تهدیداتی هستیم که به طور فزاینده‌ای شرکت‌ها و سازمان‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند و تمرکز خود را بر روی چنین مجموعه‌هایی می‌گذارند. در واقع، گزارش اخیر در مورد باج‌افزارها نشان داد که 26% از کسب و کارها توسط باج‌افزارها در سال 2017 مورد آسیب قرار گرفته‌اند.

اما  cybernewsاین هفته گزارش‌هایی از آلودگی باج‌افزاری که در سراسر کارولینای شمالی به شیوع پرداخته بود را منتشر ساخت. حمله باج افزار در این محدوده مقامات را در کشور  Mecklenburg مجبور کرده است که 48 سرور از 500 سرور را که شهرداری برای عملیات روزانه متکی آنها بود را قرنطینه کنند. هکرها مبلغ باج را $23,000 در نظر گرفته که مسئولان مایل به پرداخت این مبلغ باج نبودند.

این حمله کارکنان را با استفاده از کاغذ و قلم برای پرداخت مالیات، خدمات زندان، حمایت از کودکان و هزاران خدمات دیگر شهری به کار می‌گیرد. این حمله ممکن است برای چندین روز یا حتی هفته‌ها ادامه یابد.

علی رغم اینکه هر بخش دارای نسخه پشتیبان (بک آپ) از داده‌های خود است، اما جالب است بدانید که اطلاعات شخصی و محرمانه از ساکنین میلیون ها نفر در سراسر این کشور به خطر افتاده است و می‌تواند برای اهداف مخرب مجرمان مورد سوء استفاده قرار بگیرد.
 
آلودگی چگونه شیوع یافته است؟
این آلودگی تنها با یک کلیک آغاز شده است، یک کارمند با باز کردن ضمیمه مخرب ایمیل به آلوده شدن سیستم‌ها و شبکه کمک کرده است. بنابراین سازمان‌ها چه راهی برای جلوگیری از حملات متعدد باج‌افزارها و مقابله با آنها می‌توانند انجام دهند؟
ما در ادامه 5 توصیه عالی برای آماده سازی و مقابله با باج‌افزارهای در نظر گرفته ایم:


کد مطلب: 51361

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51361/بدافزاری-باعث-آلودگی-سراسر-کشور

ايتنا
  https://www.itna.ir