کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خودروهای اجاره‌ای با اپلیکیشن موبایلی روشن می‌شوند

سايت خبری ايتنا , 29 آذر 1396 ساعت 11:08

ایتنا - با این فناوری مردم نیاز به حمل سوئیچ سخت‌افزاری ندارند و پس از در اختیار گرفتن اپلیکیشن مربوطه می‌توانند خودرو را روشن کنند.


اجاره کردن روزانه یا ماهانه اتومبیل در بسیاری کشورها(خصوصاکشورهای غربی) بسیار مرسوم است و با این وجود کاربران همواره برای دریافت اتومبیل و کلید آن در گاراژ‌هایی که بیرون شهر قرار گرفته‌اند مشکل دارند.
ولی به تازگی دو شرکت «کُنتینِنتال» و «آویس» تصمیم گرفته‌اند با استفاده از فناوری‌های نوین این مشکل را برای مردم حل کنند.
آنچه این دو شرکت در نظر دارند، ترکیبی از راه حل نرم‌افزاری، به همراه ایجاد تغییراتی اندک در فیزیک و سخت‌افزار مربوط به اتومبیل‌هاست.

به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، این دو شرکت با انتشار بیانیه مشترک اعلام کردند که سیستم روشن کردن بدون کلید را برای خودروهای اجاره‌ای مورد آزمایش قرار می دهند و به زودی آن را به صورت عمومی وارد بازار می‌کنند.

بدین ترتیب افرادی که از این پس تصمیم به اجاره خودرو دارند، می‌توانند با استفاده از گوشی هوشمند یا دیگر ابزارهای الکترونیکی مشابه، درهای اتومبیل را باز کنند، آن را قفل کنند، استارت بزنند و بدون آنکه کلید فیزیکی را از شرکت مربوطه تحویل بگیرند، اتومبیل را در اختیار داشته باشند.

از نظر فنی، این سیستم بر مبنای فناوری هوشمند کلید-به‌عنوان-خدمات(KaaS) ساخته شده است و استفاده از آن نیاز به ایجاد تغییراتی در مدارهای الکترونیکی داخل خودرو یا نصب هرگونه کیت سخت‌افزاری ندارد.

شرکت «کُنتینِنتال» می‌گوید تنها چند اصلاح سخت‌افزاری در خودرو نیاز است، تا بعد از آن، این امکان فراهم گردد که به اپلیکیشن مخصوص نصب شده بر روی دیوایس هوشمند مشتری متصل شود.
سپس کاربر می‌تواند به کمک ابزار الکترونیکی هوشمند خود، و با استفاده از نرم‌افزار مزبور، به راحتی تمامی امکانات و قابلیت‌های خودرو را در اختیار بگیرد.

«رالف لِنینگر» مدیر مرکز توسعه سیستم‌های هوشمند «کُنتینِنتال» در این خصوص گفت: «ما با همکاری شرکت آویس توانستیم جدیدترین نوآوری در خودروها را به اتومبیل‌های اجاره‌ای انتقال دهیم. با این فناوری مردم نیاز به حمل سوئیچ سخت‌افزاری ندارند و پس از در اختیار گرفتن اپلیکیشن مربوطه می‌توانند خودرو را روشن کنند.»
به گفته وی: «این اپلیکیشن همچنین حاوی اطلاعات مهمی برای کاربران است، و از جمله می‌تواند نزدیک‌ترین محل پارک، پمپ‌بنزین، رستوران و... را هم به مشتریان نشان دهد.»
 


کد مطلب: 51352

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51352/خودروهای-اجاره-ای-اپلیکیشن-موبایلی-روشن-می-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir