۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۴

مک‌لارن هوشمندترین خودروی مسابقه‌ای جهان را معرفی کرد

ایتنا - هر کدام از درها 19 حسگر هوشمند را در خود جا داده‌اند تا با فضای داخلی و خارجی اتومبیل ارتباط نزدیک برقرار کنند.
مک‌لارن هوشمندترین خودروی مسابقه‌ای جهان را معرفی کرد
شرکت «مک‌لارن» از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای دست‌ساز و مسابقه‌ای از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود که در حال ساخت دو اتومبیل جدید است و هم‌اکنون یکی از آنها با نام «سِنا» معرفی شده است.

به گزارش ایتنا از سی‌نِت، مک‌لارن می‌گوید که «سِنا» هوشمندترین و فناورانه‌ترین خودروی مسابقه‌ای جهان محسوب می‌شود و پیشرفته‌ترین اتومبیلی است که تاکنون با برند مک‌لارِن وارد خیابان‌ها شده است.

این خودرو موتور 4.0 لیتری، توربوشارژ دوگانه و هشت‌ سیلندر دارد که به موتور هیبریدی مجهز شده است تا با توان 789 اسب بخار حرکت کند.
ین اتومبیل هفت دنده که کلاچ دوگانه را شامل می‌شود، با حالت‌های Comfort، Sport و Track امکان رانندگی با توان و سرعت مختلف را برای راننده فراهم می‌کند و شرکت سازنده آن را زیباترین خودرویی می‌داند که تاکنون تولید کرده است.
بدنه این خودرو بسیار هوشمند عمل می‌کند و در تمام بخش‌های آن حسگرهایی کار گذاشته شده است که با تشخیص دمای هوا به صورت هوشمند فعال می‌شوند تا پس از بارش برف و باران روی بدنه خودرو، حتی یک قطره نم یا رطوبت باقی نماند.

صندلی‌های این خودرو می‌توانند وزن سرنشین را در آن واحد محاسبه کنند و قد او را تخمین بزنند تا ارتفاع، جهت و شیب صندلی بر اساس ساختار بدنی فرد هماهنگ شود. این صندلی‌ها به سیستم سرعت‌سنج اتومبیل متصل هستند تا حین تغییر سرعت راننده و سرنشین در بهترین حالت قرار بگیرد.

یکی از عجیب‌ترین بخش‌های این اتومبیل مربوط به درهای آن می‌شود. هر کدام از درها 19 حسگر هوشمند را در خود جا داده‌اند تا با فضای داخلی و خارجی اتومبیل ارتباط نزدیک برقرار کنند.
حسگرهای خارجی برای شناسایی موقعیت پیرامون، اتومبیل‌های در حال حرکت، اشیاء نزدیک و ... تعبیه شده‌اند و حسگرهای داخلی با اتصال به نمایشگر مرکزی تمام اطلاعات مورد نیاز را لحظه به لحظه روی آن منتشر می کنند.

شرکت مک‌لارن اعلام کرد سال 2018 میلادی تنها 500 دستگاه از این خودرو را تولید می‌کند و قرار است هر یک از آنها با احتساب مالیات مربوطه به قیمت یک میلیون دلار فروخته شوند.
 
کد مطلب: 51351
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام