۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸

چرا «آیفون ایکس» چهره این دو زن چینی را تشخیص نمی‌دهد؟

ایتنا - نکته جالب اینجاست که خانم چینی پس از تعویض گوشی هوشمند خود در «آیفون ایکس» ثانوی هم با مشکل مشابه روبرو شد.
چرا «آیفون ایکس» چهره این دو زن چینی را تشخیص نمی‌دهد؟
یک زن چینی پس از آنکه متوجه شد همکارش می‌تواند با استفاده از فناری تشخیص چهره Face ID قفل «آیفون ایکس» او را باز کند تصمیم گرفت گوشی هوشمند خود را به شرکت اپل پس دهد.

به گزارش ایتنا به نقل از اینکوئیرر، شرکت اپل از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود که Face ID ایمن‌ترین فناوری برای باز کردن قفل گوشی هوشمند در سراسر جهان محسوب می‌شود.
البته این درصد خطا برای «آیفون ایکس» پیش‌بینی شده بود که در هر یک میلیون نفر، این گوشی هوشمند صورت یک نفر را اشتباه تشخیص دهد و قفل گوشی به اشتباه باز شود. این احتمال برای حسگر Touch ID که در مدل‌های قبلی آیفون وظیفه باز کردن قفل دستگاه با اثر انگشت را داشت یکی از هر 50 هزار نفر گزارش شده بود.

با این توضیحات زن چینی خود را با نام «یان» معرفی کرد به یکی از روزنامه‌های محلی توضیح داد که همکار او که یک خانم چینی است به راحتی می‌تواند با نگه داشتن گوشی هوشمند «آیفون ایکس» او در مقابل صورت خود قفل دستگاه را باز کند و آنها پس از چندین بار آزمایش با مشکل مشابه مواجه شده‌اند.

خانم یان این مسئله را با نمایندگی شرکت اپل در میان گذاشت و کارمند اپل به او پاسخ داد: «غیرممکن است!»
بنابراین او تصمیم گرفت همکار خود را به فروشگاه اپل ببرد و سرانجام به آنها نشان داد که «آیفون ایکس» نمی‌تواند چهره این دو نفر را از هم تشخیص دهد!

شرکت اپل سرانجام به این نتیجه رسید که احتمالا دوربین هوشمند این گوشی درست عمل نمی‌کند و می‌بایست «آیفون ایکس» خانم یان با یک دستگاه «آیفون ایکس» دیگر تعویض شود.
ولی نکته جالب اینجا بود که خانم یان پس از دریافت «آیفون ایکس» ثانوی هم با مشکل مشابه روبرو شد!

شعبه مرکزی شرکت اپل اعلام کرد در حال بررسی این مسئله است و به زودی بیانیه خود را صادر می‌کند.
 
کد مطلب: 51350
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام