۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۲
فناوری جدید:

سرانجام عرضه حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر

ایتنا – شرکت ویوو توانسته است تا نخستین حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر را طراحی و عرضه کند و به کمک این ساختار، کاربر دستگاه می‌تواند از نمایشگر به‌عنوان حسگر اثرانگشت استفاده کند و دیگر نیازی به استفاده از یک حسگر مجزا نخواهد بود.
سرانجام عرضه حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر
شرکت ویوو توانسته است تا نخستین حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را طراحی و عرضه نماید و به کمک این ساختار، کاربر دستگاه می‌تواند از نمایشگر به‌عنوان حسگر اثر انگشت استفاده نموده و دیگر نیازی به حسگر مجزا نخواهد بود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز مدت‌هاست که شرکت‌های مختلف به استفاده از حسگرهای اثر انگشت بر روی تلفن‌های همراه روی آورده‌اند.
با این وجود و به دلیل آن که این سازوکار باید به صورت فیزیکی بر روی گوشی انجام گیرد، همیشه شاهد یک بخش حسگر مجزا بر روی همه تلفن‌های همراه پیرو این سیستم امنیتی هستیم که موجب می‌شود تا نیاز به بزرگ‌تر بودن ابعاد دستگاه برای شرکت‌ها ایجاد شود.
 
در این میان، شرکت سامسونگ مدت‌هاست با شایعاتی در زمینه ساخت حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر روبرو است، اما برخلاف انتظارات، یک شرکت چینی موفق به طراحی یک فناوری جدید برای عرضه نخستین حسگر از این دست شده است.
 
 
 
شرکت مزیور که ویوو (Vivo) نام دارد، توانسته است نخستین حسگری که موجب می‌شود تا نمایشگر تلفن همراه را بتوان به‌عنوان ابزاری برای اسکن اثرانگشت کاربران مورد استفاده قرار داد، طراحی و عرضه نماید.
این حسگر به تازگی و به‌صورت رسمی توسط این شرکت معرفی شده و قرار است بر روی محصولات نسل بعدی این شرکت -که یکی از پنج تولیدکننده برتر تلفن همراه در جهان محسوب می‌گردد- مورد استفاده قرار گیرد.
 
شایان‌ ذکر است این حسگر -که با نام SF9500 شناخته می‌شود- تنها 0.69 میلیمتر ضخامت دارد و به همین دلیل نیز موجب ضخیم شدن نمایشگر نخواهد شد.
 
البته هنوز مشخص نیست که شرکت مزبور، در آینده اجازه استفاده از این اختراع خود را به سایر شرکت‌ها و رقبا داده یا از این محصول به‌صورت کاملاً اختصاصی استفاده خواهد نمود.
کد مطلب: 51348
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام