کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اینترنت 5G در ایتالیا

25 آذر 1396 ساعت 14:34

ایتنا - اپراتور وودافون اعلام کرده است که قصد دارد نخستین برقراری و راه اندازی آزمایشی نسل جدید اینترنت 5G در کشور ایتالیا بر عهده بگیرد.




 

در اوایل سال ۲۰۱۲، اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-2020) آغاز کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلفی هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می کنند.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

برنامه‌ریزی آن بر افزایش سرعت اتصال اینترنت از سمت اپراتورها به میزان ۲۰ گیگابیت، به همراه افزایش ظرفیت بیشتر نسبت به نسل چهارم هدف‌گذاری شده است که اجازه می‌دهد حداقل یک میلیون کاربر بیشتر با ارتباطات باندپهن سیار در هر واحد سطح شبکه در هر کیلومتر مربع به شبکه متصل باشند.

هم اکنون اپراتور وودافون با همکاری غول تکنولوژی هووآی درصدد اجرای آزمایشی برقراری و اتصال به نسل جدید اینترنت در شهر میلان ایتالیاست چراکه ایتالیا یکی از کشورهایی است که اعلام کرده است که می خواهد در زمینه برقراری و ارائه نسل جدید و پرسرعت اینترنت برای کاربران و شهروندانش در سالهای آینده پیشگام باشد.

در این اجرای آزمایشی که با همکاری اپراتور وودافون، هووآوی و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا انجام شد، به منظور پوشش دهی بیشتر و ظرفیت بالاتر از تکنولوژی  Massive MIMO و همچنین پهنای باند با فرکانس ۳.۷ الی ۳.۸ گیگاهرتز استفاده شد.

کشور ایتالیا بارها و بارها نشان داده است که در توسعه تحقیقاتی نسل جدید اینترنت 5G در قاره اروپا بازار بسیار خوب و پر تب و تابی دارد و همچنان درصدد برقراری و راه اندازی شبکه اینترنت پرسرعت و جدید 5G است.


کد مطلب: 51342

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51342/اینترنت-5g-ایتالیا

ايتنا
  https://www.itna.ir