۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۲

اضافه شدن قابلیت مسیریابی گام به گام به گوگل مپس

ایتنا- گوگل مپس، امکان مسیریابی قدم به قدم را در اختیار افرادی قرار می‌دهد که سوار اتوبوس و قطار هستند.
اضافه شدن قابلیت مسیریابی گام به گام به گوگل مپس

شرکت گوگل یک ویژگی جدید و کاملاً کاربردی را در نرم‌افزار مشهور مسیریابی خود، گوگل مپس، به کاربران خود در سراسر جهان عرضه کرد.
گوگل به تازگی در یک پست وبلاگی اعلام نمود گوگل مپس می‌تواند دستورالعمل‌های گام به گام را به افرادی که از خدمات حمل‌ونقل عمومی به ویژه اتوبوس و قطار استفاده می‌کنند، ارائه دهد.
در حال حاضر، این قابلیت، مخصوص سیستم‌عامل اندروید است. دستورالعمل‎های مسیریابی اکنون در اطلاعیه‌هایی قرار دارد که روی صفحه قفل گوشی هوشمند مشاهده می‌شود.

به گزارش ایتنا از رایورز گوگل مپس پیش از این نیز این قابلیت را داشت تا به افراد اعلام کند که اتوبوس در حال نزدیک شدن است، اما حال می‌تواند به صورت گام به گام، مسیریابی اتوبوس یا قطار را انجام دهد.
البته پیشتر، قابلیتی مشابه برای رانندگان، افراد پیاده و دوچرخه‌سواران ارائه شده بود.

به نظر کارشناسان، اضافه شدن مسیریابی دقیق و همراه با جزئیات برای افرادی که سوار وسایل حمل‌ونقل عمومی شده و از آن برای سفرهای خود استفاده می‌کنند، خبری خوب و خوشحال‌کننده است، چرا که بخش وسیعی از مردم در سراسر دنیا از این طریق جابه‌جا می‌شوند. به عنوان مثال و بر اساس اعلام انجمن حمل‌ونقل عمومی آمریکا، 35 میلیون آمریکایی کارهای روزانه خود را از طریق اتوبوس یا قطار انجام می‌دهند.

از سوی دیگر، این قابلیت می‌تواند در هر لحظه با تشخیص مکان کاربر، اعلانی مبنی بر پیاده شدن از قطار یا اتوبوس را به او ارائه داده و باعث شود این موقعیت را ناخودآگاه از دست ندهد.
این بروزرسانی به کاربران اجازه می‌دهد تا با جست‌وجوی مقصد از طریق برنامه نقشه گوگل، آن را پیدا کرده و سپس تا انتخاب دکمه”Start” در زیر شاخه وسایل نقلیه عمومی، نزدیک‌ترین اتوبوس‌ها و قطارهای شهری و بین شهری را بیابند.

همچنین قابلیت مسیریابی قطار و اتوبوس قرار است به زودی و از طریق آپدیت‌های جدید به برنامه گوگل مپس افزوده شود. علاوه بر این، گوگل هنوز اطلاعات مشخصی از نوع پشتیبانی این قابلیت در سیستم حمل‌ونقل شهری کشورهای مختلف ارائه نکرده است؛ اما تصمیم دارد تا از داده‌های جمع آوری‌شده از کاربرانی که از سیستم حمل‌ونقل شهری استفاده می‌کنند، دقت آن را در سرویس نقشه خود افزایش دهد.
  
کد مطلب: 51340
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام