۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۸

اثر هوش مصنوعی روی مهندسی شبکه

ایتنا- در سال 2017، هوش مصنوعی در عرصه‌های مختلف ظهور نموده و روی موضوعات مختلف تأثیر گذاشت. از جمله مسائلی که تحت تأثیر هوش مصنوعی بوده، مهندسی شبکه بوده است.
اثر هوش مصنوعی روی مهندسی شبکه
هوش مصنوعی به تدریج به قله فناوری نزدیک می‌شود و زندگی انسان‌ها را متحول می‌سازد. نمی‌توان بدون توجه به اینکه هوش مصنوعی چگونه می‌تواند زندگی افراد را بهتر کند، خبری را خواند، وب را مرور کرد، در کنفرانسی حضور یافت یا حتی تلویزیون تماشا کرد.
آلن تورینگ، ریاضیدان و دانشمند علوم رایانه -که به پدر هوش مصنوعی شهرت دارد- در سخنرانی خود در جامعه ریاضی لندن در سال 1947 گفته بود: «آنچه که نیازمند آن هستیم، یک ماشین است که ‌بتواند از تجربه‌های مختلف "یاد" بگیرد.»

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، امروزه، تقریباً تمامی افراد در کسب‌‌وکارهای مختلف به دنبال بهره‌برداری از هوش مصنوعی هستند، به ویژه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این زمینه، هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهند.
مثال‌های مختلفی وجود دارد که هوش مصنوعی در آنها تأثیری مثبت داشته است که تجربه شبکه یکی از بهترین این مثال‌هاست.

ابتدا باید به این واقعیت توجه نمود که بسیاری از دستگاه‌هایی که امروزه در شبکه وجود دارند، 20 سال پیش اختراع شده‌اند و چه‌بسا پیام‌های کنونی مدیریت را به خوبی پشتیبانی نمی‌کنند.
اما هوش مصنوعی می‌تواند ناهنجاری‌های موجود در این حوزه را کشف و تحلیل کند. این موضوع به مهندسان شبکه این اجازه را می‌دهد تا رابطه میان اتفاق‌هایی که آشکار نیستند را به سرعت پیدا نموده و بر عملکرد شبکه و نقل و انتقال دیتا، تسلط بهتری داشته باشند.

هوش مصنوعی می‌تواند از تکنیک‌های داده‌کاوی مختلف استفاده و داده‌های مختلف را بررسی نماید.
در حالی که انجام این فرآیند در حالت معمول می‌تواند چندین روز از وقت یک کارشناس شبکه را بگیرد، اما هوش مصنوعی می‌تواند این کار را در عرض چند دقیقه انجام دهد.

فناوری یادگیری ماشینی یکی از موضوعاتی است که تا حد زیادی تحت تاثیر تأثیر هوش مصنوعی قرار گرفته است. در چندین سال آینده نیز مسلماً هوش مصنوعی، با توسعه افزون‌تر، تأثیر خود را در بخش‌های بیشتری خواهد گذاشت. یکی از مشکلات امروز شبکه، تعداد دستگاه‌های روبه‌رشدی است که به شبکه دسترسی دارند، هوش مصنوعی در تشخیص و حل این مسائل نیز روندی روبه‌رشد دارد.
 
همچنین تشخیص و رفع عیب برخی ایرادات از جمله مشکلات ناشی از اقدامات تصادفی دستگاه‌های موجود در شبکه، گاه بسیار دشوار است، اما با ظهور سیستم‌های هوش منصوعی در آینده، هزاران قابلیت جدید کشف می‌شود که با کمک آنها می‌توان به سهولت به رفع این معضلات پرداخت.
 
کد مطلب: 51328
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام