۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۷

قفل آیفون توسط گوگل شکست!

ایتنا- یک محقق امنیتی گوگل موفق به شکست قفل تازه‌ترین مدل‌های عرضه شده از آیفون شد و اطلاعات فنی روش ابداعی خود را نیز منتشر کرد.
قفل آیفون توسط گوگل شکست!

به گزارش ایتنا از مهر، شکستن قفل گوشی آیفون یا Jailbreaking روشی برای بهره‌گیری از آسیب پذیری‌های سیستم عامل iOS گوشی مذکور با هدف نصب برنامه‌های مورد علاقه ولی تاییدنشده توسط اپل، تغییر راحت رابط کاربری این گوشی، راه اندازی برنامه های شبیه ساز و انجام هر کار دیگری است که در نسخه های استاندارد سیستم عامل iOS ممکن نیست.

اپل همیشه تلاش کرده شکستن قفل سیستم عامل iOS خود را ناممکن کند، اما هر بار هکرها روشی برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده توسط اپل یافته‌اند. از زمان عرضه نسخه ۱۰ سیستم عامل یادشده شکست قفل آن هر بار دشوارتر و دشوارتر شده و معمولا Jailbreaking عمومی و سراسری آیفون ممکن نبوده است. لذا اعلام خبر یادشده توسط گوگل تحولی قابل توجه محسوب می‌شود.

یان بیر مهندسی که موفق به این کار شده می‌گوید به زودی ابزار لازم برای قفل شکنی آیفون های جدید را نیز برای استفاده تمامی علاقمندان عرضه می‌کند. وی برای پروژه زیروی شرکت گوگل کار می‌کند که تمرکز آن توجه شناسایی مشکلات و چالش‌های امنیتی و اطلاع رسانی به توسعه دهندگان و برنامه نویسان در مورد حفره‌های خطرناک امنیتی است.

این افراد معمولا به شرکت‌ها و افراد برای حل مشکلات امنیتی شناسایی شده ۹۰ روز مهلت می‌دهند و در غیر این صورت عموم مردم را در جریان مشکل شناسایی شده قرار می‌دهند.
کد مطلب: 51301
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام