۱
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۴

محافظ گوگل از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند

ایتنا - تکنولوژی E-Screen Protector فضای خصوصی دستگاه شما را ایمن می‌کند و اطلاعات و صفحه شما را در برابر افراد کنجکاو اطراف حفظ می‌کند.
محافظ گوگل از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند


تا به حال برای شما پیش آمده است که در فضایی عمومی قرار بگیرید و کسی به تلفن هوشمند شما بی‌منظور و یا با منظور خیره شود؟ این موضوع باعث آزردگی خاطر شما می‌شود؟ تنها شما نیستید که این مشکل را دارید، در پاسخ به این مشکل گوگل نمونه اولیه تکنولوژی‌ای را برای اندروید رونمایی کرده است که می‌تواند به مشکل دیده شدن دستگاه‌ها کمک کند. اما این تکنولوژی چگونه عمل می‌کند؟

تکرار می‌کنم، این یک نمونه اولیه است به طوری که شاید در آن همه چیز تمام و کمال نباشد. این تکنولوژی E-Screen Protector نام دارد و از دوربین جلوی دستگاه‌های هوشمند و یادگیری ماشین برای شناسایی چشم کاربر استفاده می‌کند. سیستم این تکنولوژی به گونه‌ای است که اگر بیش از دو چشم در میدان دید دوربین شناسایی شود، بدان معنی است که کسی در حال مشاهده اسکرین شما است.

به گزارش ایتنا از کسپرسکی آنلاین، به گفته توسعه دهندگان این تکنولوژی، این برنامه به‌طور متوسط تنها 130 میلی ثانیه نیاز دارد تا بتواند چشم دوم را شناسایی کند. به محض اینکه برنامه شخص جدید را بر روی دوربین شناسایی کند یک قاب قرمز در قالب هشدار با عنوان "A STRANGER IS LOOKING ALERT!!! "  نمایان می‌شود. در ویدئوی زیر می‌توانید عملکرد این تکنولوژی را مشاهده کنید:

چه کسی این سطح از حفاظت را دوست ندارد؟ تکنولوژی E-Screen Protector فضای خصوصی دستگاه شما را ایمن می‌کند و اطلاعات و صفحه شما را در برابر افراد کنجکاو اطراف حفظ می‌کند. طبیعی است که در کنار مزایای این برنامه نقوصی هم وجود داشته باشد.
 
 
امنیت، برای هر شخصی؟
شناسایی چشمان کنجکاو برای این برنامه توسط دوربین جلوی دستگاه هوشمند امکان پذیر است بنابراین قابل توجه است که دوربین جلو هر زمان که از دستگاه خود استفاده می کنید بایستی روشن باشد. علاوه بر این کاربر باید اختیارات کامل را برای پردازش تصاویر به اپلیکیشن بدهد در غیر این صورت این برنامه قادر به شناسایی تصاویر و چشم دومی که قصد دارد تا دستگاه شما را نگاه کند، نخواهد بود.

اما دو سوال مطرح می شود: اپلیکیشن در کجا تصاویر را ذخیره می‌کند و به پردازش آنها می پردازد؟ و چه کسی می‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند؟ این سوالات قبلا درمورد تشخیص چهره اپل مطرح شده است. اپل اینگونه پاسخ داده است: تصاویر در حافظه‌های رمزنگاری شده یک پردازنده امن ذخیره می شوند که پس از آن آسیب پذیری هایی در آن دیده شد که مورد توجه عموم قرار گرفت.

همان نگرانی‌های مربوط به اپل امروز کاربران گوگل را تحت تاثیر قرار داده است. اگر یک آسیب‌پذیری در سیستم ذخیره سازی این تکنولوژی دیده شود، آنجا است که خطرات مختلف کاربران این تکنولوژی را تهدید می‌کند.

آیا واقعا چنین چیزی کاربردی و مفید است؟
این مسائل نه تنها در مورد امنیت فناوری بلکه در مورد کاربران نیز صادق است. در زندگی واقعی، تنها در زمانی که شما بخواهید عکس سلفی بگیرید از دوربین جلوی دستگاه هوشمند خود استفاده می‌کنید. اما شایع ترین مشکلی که هنگام سفر در مترو، اتوبوس و جاهای عمومی و شلوغ برای شما رخ می‌دهد همین چشم مزاحمی است که بر روی دستگاه شما تمرکز کرده که خواسته یا ناخواسته امنیت شما را لغزان می‌کند. ممکن است شخصی که در حال تماشای صفحه نمایش تلفن هوشمند شما است در زاویه گوشه قرار گرفته باشد و دوربین نتواند چشمان او را شناسایی کند و عملا در این مورد برنامه هیچ کاربردی نخواهد داشت.
 
حال تصور کنید که می خواهید چیزی را به دوست خود در تلفن هوشمند نشان دهید، در آن زمان چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ یا که بخواهید با دوست خود عکس سلفی بگیرید، عکس العمل برنامه چه خواهد بود؟ او 4 چشم را شناسایی می‌کند؟ هنگام گرفتن عکس سلفی کادر دور صورت‌های شناسایی شده قرار می‌گیرد و سپس تصویر شما به صورت هایی قرمز تبدیل می‌شود که برنامه آن ها را به شکل تهدید شناسایی می‌کند. این موضوع به نوشتن توضیحات اضافه ی شما در برنامه نیاز دارد.
 
کد مطلب: 51295
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام