۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۹

بازار ۵۵۴ میلیارد دلاری خدمات پردازش ابری در سال ۲۰۲۱

ایتنا - پیش‌بینی می‌شود طی سال ۲۰۲۱ میلادی، 48 درصد از مجموع درآمدهای بازار جهانی سرویس‌های ابری به خدمات پردازش ابری عمومی اختصاص یابد.
بازار ۵۵۴ میلیارد دلاری خدمات پردازش ابری در سال ۲۰۲۱
مرکز تحقیقاتی IDC بر پایه آخرین بررسی‌های خود اعلام نموده است ارزش بازار جهانی خدمات پردازش ابری در سال 2021 میلادی به بیش از 554 میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به مجموع ارزش این بازار در سال 2016 میلادی، رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

به گزارش ایتنا از رایورز این مرکز تحقیقاتی همچنین توضیح داده که بخش اعظم این درآمدها به واسطه گسترش هرچه بیشتر خدمات ابری عمومی کسب خواهد شد.
در همین راستا، پیش‌بینی می‌شود طی سال 2021 میلادی، 48 درصد از مجموع درآمدهای بازار جهانی سرویس‌های ابری به خدمات پردازش ابری عمومی اختصاص یابد که این رقم در پایان سال 2016 میلادی 41 درصد محاسبه شده بود.

شرکت IDC در ادامه گزارش تحقیقی خود افزود سرمایه‌گذاری سازمان‌ها در بخش سخت‌افزار، توسعه هرچه بیشتر خدمات ابری عمومی را باعث خواهد شد و به واسطه آن، به صورت گسترده‌تر خدمات تخصصی و مدیریت شده ابری عمومی در اختیار سازمان‌ها قرار خواهد گرفت.

گفتنی است مطابق آمار، در پایان سال 2016 میلادی، 65 درصد بازار جهانی خدمات ابری عمومی به سرویس‌های تخصصی و مدیریت شده اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 2021 میلادی به بیش از 68 درصد برسد.
در این میان، مجموع سرمایه‌گذاری جهانی برای خدمات ابری مدیریت شده و خدمات تخصصی ابری -که در سال گذشته 31 درصد از مجموع درآمدهای بازار جهانی سرویس‌های ابری را شامل می‌شد- در سال 2021 هم به همین صورت باقی خواهد ماند.

لازم به ذکر است شرکت تحقیقاتی IDC ژوئیه امسال پیش‌بینی کرده بود در صنعت جهانی خدمات پردازش ابری نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات (SaaS) بخش اعظم این حوزه را تحت پوشش قرار داده و طی سال جاری میلادی نیز دوسوم درآمد بازار جهانی سرویس‌های ابری به خدمات SaaS اختصاص می‌یابد.
 
کد مطلب: 51284
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام