۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۷

اوراکل با Fn به جنبش بدون سرور می‌پیوندد

ایتنا- اوراکل در حقیقت يک بانک اطلاعاتي رابطه‌اي و شي‌گراست که توسط شرکت اوراکل ارائه شده و مي‌تواند با سيستم‌عامل‌هاي مختلفي از قبيل ويندوز و يونيکس کار کند.
اوراکل با Fn به جنبش بدون سرور می‌پیوندد
شرکت اوراکل با پروژه متن‌باز خود -که Fn نام دارد- قصد دارد حرکت بزرگی در زمینه محاسبات بدون سرور انجام دهد.
Fn یک پلتفرم بدون سرور بومی کانتینر است که می‌تواند در محل یا در فضای ابری اجرا شود. این سرویس، نیازمند استفاده از کانتینرهای Docker است. توسعه‌دهندگان Fn قادرند توابع را با کمک Go، Ruby، Python، PHP و Node.js در جاوا بنویسند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی.تی ورلد، Fn تا حدود زیادی بر اساس توابع کار می‌کند که بلوک‎های کوچکی از کد بوده و به طور کلی، کاری ساده انجام می‌دهند.
در یک تابع، توسعه‌دهندگان صرفاً بر وظیفه‌ای تمرکز دارند که می‌خواهند آن تابع انجام دهد. توسعه‌دهندگان با رایانش بدون سرور، توابع را می‌نویسند و منابع به صورت خودکار به آن اختصاص می‌یابد. مقیاس‌بندی نیز به صورت خودکار انجام می‎شود.

در این میان، پلتفرم لامبدا سرویس‌های وب آمازون (AWS) معروف‌ترین پلتفرم بدون سرور است. اوراکل اعلام کرد که Fn به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا از توابع لامبدای AWS استفاده و آنها را هر جا که مایل بودند، اجرا نمایند.

Fn سه مؤلفه دارد. اولین مؤلفه، پلتفرم Fn است که سرور Fn و رابط خط فرمان را در اختیار دارد.
مؤلفه دوم، Fn Flow است که توابع را به صورت مستقیم هماهنگ نموده و آنها را برای جریان‌های کاری با سطح بالاتر مانند توالی و زنجیره آماده می‌سازد.
سرانجام مؤلفه سوم، Fn Helm نام دارد که امکان نصب یک سرور Fn را روی کوبرنتس فراهم می‌سازد. Fn به مدل داکر 17.05 یا بالاتر احتیاج دارد.

اوراکل در حقیقت يک بانک اطلاعاتي رابطه‌اي و شي‌گراست که توسط شرکت اوراکل ارائه شده است. اين بانک اطلاعاتي قادر به نگهداري حجم بالايي از داده‌ها بوده، آنها را با سرعت زيادي ذخيره و بازيابي نموده و همچنين امکانات برنامه‌نويسي، پشتيبان‌گيري، امنيتي و ... متنوعي را فراهم مي‌سازد.
اوراکل، بانک اطلاعاتي توزيع‌شده است و مي‌تواند با سيستم‌عامل‌هاي مختلفي از قبيل ويندوز و يونيکس کار کند.
 
کد مطلب: 51256
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام