۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۷

استفاده از بات‌نت‌های اینترنت اشیاء توسط هکرها

ایتنا – به‌تازگی متخصصان امنیتی توانسته‌اند تا یک روش جدید حملات سایبری را کشف کنند که با استفاده از بات‌نت‌های اینترنت اشیاء برای هک کردن سیستم قربانیان استفاده کنند.
استفاده از بات‌نت‌های اینترنت اشیاء توسط هکرها
به‌تازگی متخصصان امنیتی توانسته‌اند تا روش جدید حملات سایبری را کشف کنند که با استفاده از بات‌نت‌های مخصوص اینترنت اشیاء، برای هک کردن سیستم قربانیان مورد استفاده قرار می‌گرفت.
 
به گزارش ایتنا از رایورز این بات‌نت در فضای لینوکسی فعالیت کرده و از اینترنت اشیاء برای انجام حملات امنیتی به وب‌سایت‌ها بهره‌برداری می‌نمود.
در همین خصوص، مرکز امنیتی دکتر وب توانسته با کشف این موضوع، پی ببرد که این نوع از حملات بدافزاری از ماه فوریه سال جاری شروع شده است و بدین‌ترتیب، بیش از 10 ماه است که هکرها بدون شناسایی از این روش استفاده می‌کنند.
 
به گفته مدیران این مرکز، اهمیت موضوع از آنجا ناشی می‌شود که اینترنت‌اشیاء به سرعت در حال گسترش بوده و کاربردهای گوناگون آن نیز روز به روز افزایش می‌یابد و همین واقعیت، ملاحظات امنیتی در این خصوص را الزامی می‌سازد.
گفتنی است این بدافزار -که Linux.ProxyM نام گرفته است- با استفاده از معماری‌های x86، MIPS، MIPSEL، PowerPC، ARM، Superh, Motorola 68000 و SPARC عمل می‌کند.
 
تعداد بالای معماری‌های آسیب‌پذیر بدین معنی است که تقریباً همه دستگاه‌های لینوکسی به صورت بالقوه در معرض خطر این حمله قرار دارند و می‌بایست جانب اقدامات احتیاطی را رعایت نمایند.
 
گفته می‌شود این روش موجب شده هر یک از دستگاه‌های آلوده در سپتامبر سال جاری، تعداد 400 دستگاهِ در ارتباط با خود را آلوده ساخته و بدین‌ترتیب، دایره این آلودگی نیز گسترش یافته است.
 
شایان ذکر است که به‌محض شناسایی این سیستم حمله، متخصصان امنیتی به سراغ طراحی روشی برای جلوگیری از آن رفته‌اند، اما با این وجود هنوز نتوانسته‌اند به صورت کامل این مشکل بزرگ امنیتی را رفع نمایند.
 
کد مطلب: 51254
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام