کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونمایی انویدیا از قوی‌ترین کارت گرافیکی جهان

22 آذر 1396 ساعت 17:15

ایتنا – شرکت انویدیا به‌تازگی مدل جدیدی از تراشه‌های گرافیکی را با نام تایتان V را معرفی نموده که نیرومندترین محصول در رده پردازنده‌های گرافیکی محسوب می‌گردد.


شرکت انویدیا به‌تازگی مدل جدیدی از تراشه‌های گرافیکی را با نام تایتان V را معرفی نموده که نیرومندترین محصول در رده پردازنده‌های گرافیکی محسوب می‌گردد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، شرکت‌های انویدیا و ای‌ام‌دی به تلاش و رقابت دائمی خود برای عرضه کارت‌های گرافیکی هر چه نیرومندتر ادامه می‌دهند و در همین راستا، به‌تازگی انویدیا با عرضه تراشه مزبور، از برگ برنده جدید خود رونمایی نموده است.
وجود تعداد 21.1 میلیارد ترانزیستور و 110 ترافلاپ توان خالص موجب شده است تا انویدیا تایتان V، نیرومندترین تراشه گرافیکی کامپیوترهای خانگی در جهان شناخته شود.
 
جنسن هواونگ، مدیر ارشد اجرایی شرکت انویدیا، این محصول ویژه را در کنفرانس NIPS رونمایی و اعلام نمود این پردازنده گرافیکی به‌منظور ایجاد تجربه‌ای منحصر به فرد بر روی کامپیوترهای خانگی طراحی شده است.
 
گفته شده این کارت گرافیکی می‌تواند 9 بار نیرومندتر از نزدیک‌ترین محصول موجود در بازار یعنی نسل پیشین خود عمل نموده و از نظر مصرف انرژی نیز به‌مراتب بهتر از کارت‌های گرافیکی دیگر طراحی شده است.
 
از نقطه‌نظر فنی، این تراشه گرافیکی بر پایه معماری پردازنده‌های گرافیکی Volta طراحی شده است و به همین علت نیز مصرف انرژی بهینه یاد شده را در اختیار دارد.
بدین‌ترتیب، این محصول نه‌تنها از مدل پاسکال نیرومندتر است، بلکه سازندگان آن مدعی هستند که می‌تواند مصرف الکتریسیته را حتی به نصف رساند و همین امر نیز موجب می‌شود تا بتوان کاربری‌های جدیدی را برای آن متصور بود.
 
یکی از این کاربری‌ها، محاسبات پیچیده هوش مصنوعی است که امروزه بیشتر به کمک تراشه‌های گرافیکی انجام می‌شود و تایتان V با توان بالا و مصرف کم خود، گزینه‌ای ایده‌آل برای این کاربری به‌حساب می‌آید.
 
با این وجود، ممکن است در آینده‌ای نزدیک شاهد استفاده از این پردازنده گرافیکی بر روی خودروهای بدون راننده نیز باشیم و مسئولان شرکت انویدیا درها را بر روی گزینه‌های مختلف باز گذاشته‌اند.
 


کد مطلب: 51251

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51251/رونمایی-انویدیا-قوی-ترین-کارت-گرافیکی-جهان

ايتنا
  https://www.itna.ir