۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۹

ساخت هارددیسک ۱۴ ترابایتی هلیوم توسط توشیبا

ایتنا – شرکت توشیبا -علی رغم شرایط عجیب و بحرانی که دارد- به‌تازگی به سراغ ساخت یک هارددیسک ۱۴ گیگابایتی هلیوم رفته است.
ساخت هارددیسک ۱۴ ترابایتی هلیوم توسط توشیبا
شرکت توشیبا -علی رغم شرایط عجیب و بحرانی که دارد- به‌تازگی به سراغ ساخت یک هارددیسک 14 گیگابایتی هلیوم رفته است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، اخبار مربوط به فروش واحد حافظه توشیبا چندی است که در رسانه‌ها به گوش می‌رسد، اما این امر به‌هیچ‌ عنوان موجب نشده است که این شرکت در معرفی محصول جدید خود تردید داشته باشد.
محصول جدید این بخش، یک حافظه 14 ترابایتی از نوع هارددیسک است که به صورت ویژه و منحصربفردی طراحی شده و هارددیسک "هلیوم" نام دارد.
 
این هارددیسک از 8 دیسک مختلف تشکیل شده است که موجب می‌شوند تا این مدل در رده هارددیسک‌های 3.5 اینچی قرار بگیرد، اما در عین حال از سایر محصولات هم‌رده خود عملکرد بهتری دارد.
 
 
 
معمولاً هارددیسک‌ها از ساختار ثبت مغناطیسی استفاده نموده و به همین علت نیز، خرک‌های ویژه‌ای جهت ثبت و خواندن اطلاعات بکار گرفته می‌شود.
با این وجود، این هارددیسک جدید توشیبا -که با نام MG07ACA شناخته می‌شود- به‌جای استفاده از روش سنتی CMR به سراغ استفاده از هلیوم به‌عنوان ابزار مورد استفاده جهت خواندن حافظه رفته است.

همچنین نسخه 14 ترابایتی این هارددیسک نوآورانه، تنها محصول عرضه شده توسط این شرکت نیست که از این فناوری استفاده می‌کند، بلکه مدل 12 ترابایتی آن نیز عرضه می‌شود که تنها تفاوت اصلی با مدل MG07ACA، استفاده از 8 دیسک به‌جای 9 دیسک است.
 
شایان ذکر است که رابط بکار رفته در هر دو هارددیسک 12 و 14 ترابایتی توشیبا، مدل استاندارد 6Gbit/s بوده و سرعت چرخش هر دو مدل، 7200 دور در دقیقه است.
همچنین مدل 14 ترابایتی می‌تواند میزان مصرف هر وات به ازای هر گیگابایت را به میزان 50 درصد کاهش دهد که در جای خود، امتیاز قابل توجهی محسوب می‌شود.
 
کد مطلب: 51249
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام