۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۴

اپل، اشکال هوم‌کیت را برطرف می‌کند

ایتنا- اخیرا هوم‌کیت با اشکالی روبرو شده بود که یاعث می‎شد گجت‌های هوشمند با مشکل روبرو شده و آسیب‌پذیر شوند. اپل با بررسی جنبه‌های مختلف این اشکال، قصد دارد که هرچه زودتر آن را برطرف کند.
اپل، اشکال هوم‌کیت را برطرف می‌کند
اخیراً یک حفره امنیتی در سیستم خانه هوشمند هوم‌کیت متعلق به اپل کشف شده است که به هکرها این امکان را می‌دهد تا قفل‎های هوشمند کاربران یا دستگاه‌های دیگر را باز کنند.
اپل بلافاصله اعلام کرد تمامی تلاش خود را برای برطرف کردن این اشکال و راحتی کاربران در استفاده از این سرویس، بکار بسته است.

به گزارش ایتنا از رایورز این اشکال در نسخه خاصی از سیستم‌عامل iOS، امکان کنترل از راه دور دستگاه‌های فعال در هوم کیت را برای افراد غیرمجاز فراهم می‌سازد.
این دستگاه‌ها شامل لامپ‌ها و گجت‌های هوشمند است، اما قفل‌ها و بازکننده‌های درب پارکینگ را نیز دربرمی‌گیرد.
 
سخنگوی اپل در این زمینه اذعان داشت: «این مشکل بر کاربران هوم‌کیت که از iOS 11.2 استفاده می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. این مشکل البته تاحدودی برطرف شده و دسترسی به کاربران مشترک از راه دور، غیرفعال شده است و به زودی در به‌روزرسانی آینده مجدداً عرضه خواهد شد.»

از نقطه نظر فنی، غیرفعال شدن دسترسی به کاربران مشترک، هر چند که مشکل را به صورت موقت برطرف می‌کند، اما از آثار جانبی آن می‌توان به این مورد اشاره نمود که برخی از قابلیت‌های سیستم را نیز مختل می‌سازد.
به نظر می‌رسد که نسخه‌های پیشین iOS تحت تأثیر این اشکال قرار نگرفته‌اند. برای اینکه مهاجمان بتوانند از این اشکال بهره‌برداری کنند، باید آدرس ایمیل مربوط به آی.دی اپل صاحبِ خانه و نحوه کارکرد سیستم آن را بدانند.
 
متخصصان اذعان داشتند که وجود مشکل در سیستم‌های خانه هوشمند، منجر به کاهش اطمینان مشتری به قفل‌های هوشمند و سایر تجهیزات امنیتی می‌شود. البته قفل‌های سنتی هم با تکنیک‌های خاصی، تضعیف می‌گردد. این اشکال امنیتی، جدیدترین مسئله‌ای است که کشف شده و نرم افزار اپل را در آیفون و کامپیوترهای مک، تحت‌الشعاع قرار داده است.
 
کاربران آیفون و آی‌پد از ماه نوامبر، با این اشکال درگیر بوده‌ و حتی در هنگام تایپ کلمه “it” یا حرف “I” با مشکل مواجه بودند.
شایان ذکر است که اپل به خاطر وجود این نقص، از کاربران خود معذرت‌خواهی نمود و اذعان داشت تمام تلاش خود را برای رفع آن بکار خواهد بست.
 
کد مطلب: 51243
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام