۰
plusresetminus
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۳

کشف نرم‌افزار جاسوسی HP روی رایانه‌های شخصی

ایتنا - این نرم‌افزار پس از آخرین به‌روزرسانی ویندوز نمایان شده است و هنوز به درستی مشخص نیست کدام یک از دو شرکت مایکروسافت و HP از اطلاعات آن بهره می‌برده‌اند.
کشف نرم‌افزار جاسوسی HP روی رایانه‌های شخصی
گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که شرکت تولیدکننده رایانه‌های شخصی HP بدون اجازه کاربران و دریافت مجوز از آنها یک نرم‌افزار روی دستگاه‌های مربوطه نصب کرده است.

به گزارش ایتنا، خبرگزاری کامپیوتر-ورلد در تازه‌ترین گزارش خود توضیح داد این نرم‌افزارهای ناخواسته و مخفی که نخستین بار در تاریخ 15 نوامبر سال جاری شناسایی شد HP Touchpoint Analytics Service نام دارد و شرکت HP در مورد آن توضیح داد از این نرم‌افزار برای دریافت اطلاعات مرتبط با خدمات تحلیلی خود استفاده می‌کرده است.

نخستین بار یک کاربر عادی این نرم‌افزار را شناسایی کرد و روی فروم Bleeping Computer در مورد آن نوشت: «پس از دریافت آخرین به‌روزرسانی ویندوز، حدود 30 دقیقه پس از نصب آن متوجه شدم که یک نرم‌افزار ناخواسته روی رایانه من نصب شده است. زیرا پس از انجام به‌روزرسانی نرم‌افزار امنیتی کسپرسکی من را از حضور این نرم‌افزار باخبر کرد با انجام تست‌های مختلف آن را شناسایی کردم.»

لازم به ذکر است که این نرم‌افزار پس از آخرین به‌روزرسانی ویندوز نمایان شده است و هنوز به درستی مشخص نیست کدام یک از دو شرکت مایکروسافت و HP از اطلاعات آن بهره می‌برده‌اند.

شرکت HP هنوز هیچ عکس‌العملی در مقابل این نرم‌افزار نشان نداده است و هنوز به درستی مشخص نیست کاربران بری حذف آن چه اقداماتی را باید انجام بدهند.
 
کد مطلب: 51224
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام